Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

HARRY MENS NEEMT 100STE CENTURION CARD IN ONTVANGST TIJDENS MILJONAIR FAIR

Amsterdam, 10 december 2004 Direct na de opening van de Miljonair Fair in de RAI is donderdagavond de honderdste Centurion Card overhandigd aan Harry en Suze Mens. Jean-Luc Nocart, Country Manager American Express Benelux, had de eer om het exclusieve betaalmiddel aan te bieden aan de succesvolle ondernemer en zijn dochter. Harry Mens refereerde na ontvangst van de kaart aan het ultieme serviceniveau van Centurion: Deze kaart zal mij het leven een stukje makkelijker maken.

De zwarte Centurion Card werd in oktober geïntroduceerd in Nederland tijdens een exclusieve lunch in het in aanbouw zijnde restaurant Fifteen van Jamie Oliver. Onder andere Ruud Gullit, Annemarie van Gaal en Oger Lusink namen toen de eerste kaarten in ontvangst. De nieuwste kaart van American Express is gemaakt van titanium en wordt uitsluitend op uitnodiging aangeboden aan hun allerbeste leden. Het membership biedt deze happy few het ultieme gemak dankzij een wereldwijde persoonlijke service van 24 uur per dag en zeven dagen per week. Daarnaast beschikken Centurion Cardmembers over een ongeëvenaard en uniek pakket aan voordelen en voorrechten.

Must haves
De Centurion Card staat voor het hoogst mogelijke niveau van persoonlijke service en daarom is niets te gek voor het Centurion Service Team. Zo heeft het team gezorgd voor het vinden van een kamer in een volgeboekt designerhotel in Miami plus upgrade, thuisbezorging van een uniek exemplaar uit de collectie van Louis Vuitton en het afleveren van een smoking in Parijs nadat de kaarthouder deze thuis in Nederland was vergeten. Het laatste voorbeeld is van een Cardmember die op zoek was naar 12 flessen Masseto Ornellaia Bolgheri 2001 , wijn die niet meer geleverd werd in Europa. Door het wereldwijde relatienetwerk van American Express ligt de bestelling nu bij hun kantoor in Amerika en kan de klant binnenkort genieten van een glaasje van deze wijn. Het Centurion Service Team stelt alles in het doel om persoonlijke service naar het hoogste niveau te tillen.

Honderd
Een Centurion is historisch bekend als de aanvoerder van 100 soldaten van het Romeinse leger en is naast de naam van de kaart bovendien een beeldmerk van American Express. Omdat de financiële dienstverlener ook 100 jaar bestaat dit jaar, kon de uitreiking van de honderdste kaart niet onopgemerkt voorbijgaan. Jean-Luc Nocart, Country Manager American Express Benelux: Het is een feestelijk jaar voor ons: én een Nederlands jubileum én de introductie van het meest bijzondere betaalmiddel ter wereld. Inmiddels hebben de eerste Centurion kaarthouders al ervaren dat Centurion deuren voor hen opent en hun dagelijkse leven eenvoudiger en comfortabeler maakt. De Miljonair Fair bood met haar toonaangevende karakter en sfeervolle ambiance volgens Nocart de perfecte setting voor de overhandiging van de honderdste kaart.

Jean-Luc Nocart, Suze Mens en Harry Mens na overhandiging van de Centurion Cards. Fotograaf: Eiko Waleson

Einde bericht

American Express

American Express is vooral bekend geworden door de financiële diensten en producten die zij aanbiedt, zoals de American Express Kaart en American Express Travelers Cheques. American Express doet echter veel meer. Nu, precies anderhalve eeuw na de oorspronkelijke oprichting in 1850, bestaat American Express Company wereldwijd uit drie onderdelen: American Express Bank, American Express Financial Advisors en American Express Travel Related Services. American Express Bank legt zich toe op internationaal bankieren en American Express Financial Advisors is gespecialiseerd in financiële advisering en planning.

American Express Travel Related Services, levert een pakket van onderling afgestemde diensten op het gebied van reizen, financiën en verzekeringen. American Express biedt haar producten en diensten aan in meer dan 200 landen wereldwijd. In Nederland worden sinds 1904 de producten en diensten van American Express Travel Related Services aangeboden. In hun 100e jubileumjaar in Nederland, 2004, hebben zij Centurion gelanceerd, de meest exclusieve betaalkaart ter wereld.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Arthur van Essen

American Express Services Europe Ltd.

Head of Marketing Communications

020-504 8504

arthur.h.vanessen@aexp.com

Voor fotomateriaal van de overhandiging van de honderdste Centurion Card en/of voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Eva Wolf

Winkelman en Van Hessen

070-416 1616

ewolf@winkelmanenvanhessen.nl