Ingezonden persbericht
Persbericht 9 december 2004
2dehands.nl is slimmer in strijd om bezoeker
Met een nieuw design, een reclamecampagne in de Telegraaf en een online
reclamecampagne via Tradedoubler zet 2dehands.nl zichzelf de afgelopen
weken nadrukkelijk in de schijnwerpers.
Het nieuwe design van 2dehands.nl kenmerkt zich door een eenvoudige en
daardoor overzichtelijke weergave van de mogelijkheden op de vraag- en
aanbodsite.
Met de campagne "Je verkoopt je spullen slimmer op 2dehands.nl"
positioneert 2dehands.nl zich als de slimste vraag- en aanbodsite van
Nederland. De campagne is opgezet in samenwerking met reclamebureau Beagle.
Reclameweek schrijft over de campagne van 2dehands.nl, dat bluf geen
slechte eigenschap is als je het op moet nemen tegen Speurders.nl en
Marktplaats.nl.
Volgens sitemanager Bernard Hartong moet 2dehands.nl als grote speler in de
markt een duidelijke positie innemen ten opzichte van de concurrentie:
"Nu de markt van vraag- en aanbodsites sinds een aantal maanden volop
in beweging is, waarbij iedereen strijdt om de gunsten van dezelfde
bezoeker, is het zaak om je te onderscheiden."
De "slimmer" campagne is direct een succes. Met meer dan 100.000
bezoekers op één dag worden alle records gebroken.
Volgens Alexa.com loopt 2dehands.nl in op Speurders.nl, de hype rond de
laatste site lijkt tot het verleden te gaan horen. In België is
2dehands.be volgens de cijfers van Alexa.com na Ebay.be inmiddels de
grootste site geworden.
De site 2dehands.nl is onderdeel van TTY Internet Solutions B.V., dat ook
de maker is van www.2dehands.be, www.internetoplichting.nl en www.nieuw.nl,
een online prijsvergelijker.
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met
Bernard Hartong
redactie@2dehands.nl
Tel: 020 4686391
Fax: 020 4686394