Ingezonden persbericht


Persbericht 9 december 2004


2dehands.nl is slimmer in strijd om bezoeker

Met een nieuw design, een reclamecampagne in de Telegraaf en een online reclamecampagne via Tradedoubler zet 2dehands.nl zichzelf de afgelopen weken nadrukkelijk in de schijnwerpers.

Het nieuwe design van 2dehands.nl kenmerkt zich door een eenvoudige en daardoor overzichtelijke weergave van de mogelijkheden op de vraag- en aanbodsite.

Met de campagne "Je verkoopt je spullen slimmer op 2dehands.nl" positioneert 2dehands.nl zich als de slimste vraag- en aanbodsite van Nederland. De campagne is opgezet in samenwerking met reclamebureau Beagle.

Reclameweek schrijft over de campagne van 2dehands.nl, dat bluf geen slechte eigenschap is als je het op moet nemen tegen Speurders.nl en Marktplaats.nl.

Volgens sitemanager Bernard Hartong moet 2dehands.nl als grote speler in de markt een duidelijke positie innemen ten opzichte van de concurrentie:

"Nu de markt van vraag- en aanbodsites sinds een aantal maanden volop in beweging is, waarbij iedereen strijdt om de gunsten van dezelfde bezoeker, is het zaak om je te onderscheiden."

De "slimmer" campagne is direct een succes. Met meer dan 100.000 bezoekers op één dag worden alle records gebroken.

Volgens Alexa.com loopt 2dehands.nl in op Speurders.nl, de hype rond de laatste site lijkt tot het verleden te gaan horen. In België is 2dehands.be volgens de cijfers van Alexa.com na Ebay.be inmiddels de grootste site geworden.

De site 2dehands.nl is onderdeel van TTY Internet Solutions B.V., dat ook de maker is van www.2dehands.be, www.internetoplichting.nl en www.nieuw.nl, een online prijsvergelijker.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met

Bernard Hartong
redactie@2dehands.nl
Tel: 020 4686391
Fax: 020 4686394