Gemeente IJsselstein
IJsselstein in top drie best scorende gemeenten
donderdag, 09 december 2004 - 11:50 CET
In september vond een klanttevredenheidsonderzoek onder bezoekers van
het stadhuis plaats en richtte zich op diverse aspecten van
dienstverlening en stadhuis. De gemeente IJsselstein is in het rijtje
van de deelnemende gemeenten beland in de top drie.
Als onderdeel van Benchmarking Publiekszaken waaraan IJsselstein
deelneemt, is van maandag 13 tot en met vrijdag 17 september 2004 een
klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd door TNS-NIPO.
Essentie benchmark
De essentie van de benchmark is dat deelnemende gemeenten onderling
vergelijken en vervolgens van elkaar leren. Door het open karakter van
de benchmark, die volledig is gericht op de afdeling Publiekszaken,
wordt kennis op het gebied van kwaliteitsverbetering en efficiënt
werken gedeeld. Hierdoor kunnen verbeteringen in de dienstverlening
sneller en effectiever worden waargemaakt.
Binnen de vergelijkingskring (bestaande uit Zeewolde, Moerdijk,
Purmerend, Steenwijkerland, Den Helder, Gouda, Nieuwerkerk aan de
IJssel en Lingewaard) maakt IJsselstein deel uit van de drie best
scorende gemeenten.
Waardering
De waardering in grote lijnen: 35% geeft het oordeel ruim
voldoende/goed (8-10). Van bijna de helft van de bezoekers (48%)
krijgt IJsselstein een 7. 17% geeft het oordeel 1-6.
Aspecten onderzoek: dienstverlening en stadhuis
In het onderzoek is een oordeel gegeven over verschillende aspecten
met betrekking tot dienstverlening; uiterlijke verzorging,
vriendelijkheid, duidelijkheid informatie, deskundigheid, totale
doorlooptijd, inlevingsvermogen en prijs. Wachttijd, bereikbaarheid,
overzichtelijkheid entree, privacy balies, wachtruimte,
parkeergelegenheid, openingstijden en bewegwijzering zijn aspecten die
zijn gemeten met betrekking tot het stadhuis.
Onderzoeksresultaten
Binnenkort is ook het gehele onderzoek te downloaden.