Ingezonden persbericht


Persbericht

COSA FrontOffice: een overzichtelijke toegangspoort tot producten, diensten en informatie

Vianen, 8 december 2004 -- BPM-specialist COSA heeft in samenwerking met partner Infolab, specialist op het gebied van kennistechnologie, een aantal nieuwe modules ontwikkeld die onder de naam COSA FrontOffice op de markt komen. FrontOffice biedt bezoekers van een website een toegangspoort tot achterliggende producten, diensten en informatie. COSA's workflow management systeem zorgt daarbij voor een efficiënte en gecontroleerde afhandeling van de aanvragen binnen de backoffice.

COSA FrontOffice biedt bezoekers op verschillende gebruikersvriendelijke manieren de mogelijkheid om producten, diensten en informatie te zoeken en aan te vragen. Bijvoorbeeld via een digitale assistent, die door middel van interactief doorvragen de producten selecteert die bij het klant- of probleemprofiel passen. Bij het invullen van de on line formulieren bestaat de mogelijkheid automatisch te toetsen op de geldende wet- en regelgeving. Hiermee weet de klant direct waar hij of zij aan toe is en wordt de backoffice niet belast met kansloze aanvragen. COSA FrontOffice biedt ook een persoonlijk loket, waar klanten informatie kunnen krijgen over onder andere de bestelde producten en diensten en de status van afhandeling.

Speciaal voor overheidsorganisaties zijn er al een aantal specifieke koppelingen beschikbaar. Zo wordt voor de benodigde authenticatie bij het bestellen of aanvragen van bepaalde producten en diensten in COSA FrontOffice het gebruik van DigiD ondersteund. Voor het betalen van kosten zoals leges wordt desgewenst gebruikgemaakt van de betaalmodule van de Bank Nederlandse Gemeenten (BNG).

Tevens zijn de standaard-functionaliteiten van een content management systeem ingebouwd, zodat het gemakkeliijk is om content op de website te plaatsen en te beheren. Verder biedt COSA FrontOffice uitgebreide functionaliteit voor het onderhoud van de gegevens. Zo is gedistribueerd onderhoud via internet mogelijk en krijgt de beheerder statistieken aangeleverd over het gebruik. Ook kan hij op gezette tijden automatisch een e-mail laten versturen met het verzoek aan de informatieleveranciers om eventuele mutaties door te geven.

Sybrand Jongejans, Commercieel Directeur van COSA: "COSA FrontOffice zorgt voor een optimale integratie tussen front- en backoffice en dus voor een efficiënte informatievoorziening aan klanten. Overheidsorganisaties kunnen zich bovendien abonneren op een standaard bibliotheek met beslisregels, formulieren, profielen en werkprocessen. Op die manier wordt het benodigde onderhoud en beheer geminimaliseerd."

Over COSA
Als Europees softwareleverancier en marktdeskundige realiseert COSA automatiseringsprojecten, waarbij haar gerenommeerde producten en diensten voor Business Process Management, Document- en Recordsmanagement worden ingezet. In Nederland zijn de COSA producten sinds 1994 geïmplementeerd bij toonaangevende klantorganisaties in het bank- en verzekeringswezen, de overheid en de industrie - waaronder Nationale Nederlanden, Van Lanschot Bankiers, Achmea Zilveren Kruis, KPN Telecom, het Ministerie van Defensie en diverse Nederlandse gemeenten. De COSA producten worden ook als OEM-modules geleverd en ingezet binnen vele organisaties. COSA heeft vestigingen in Duitsland (Pulheim) en Nederland (Vianen). Meer informatie: www.cosa.nl.

Contact:
COSA BV
Havenweg 24 A
4131 NM Vianen
Telefoon: 0347 - 324624
E-mail: info@cosa.nl
Website: www.cosa.nl


---

Voor redactionele informatie: (ref: Pb1304)
Influx PR - Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn Telefoon: 055 - 366 30 34, e-mail: frieda@influx-pr.com, website: www.influx-pr.com