08-12-2004
Voor oliën en smeermiddelen Leveringscontract BP en MAN
dealerbedrijven
Na een lange selectieprocedure hebben MAN Nederland en BP een contract
gesloten voor de levering van oliën en smeermiddelen aan de
dealerbedrijven van MAN Nederland.
De overeenkomst gaat in op 1 januari 2005 en heeft een looptijd van
vijf jaar. De oliën en smeermiddelen worden geleverd aan de MAN
dealers Citam Bedrijfswagens B.V., A-Point Truck & Trailer Service
B.V., Vullings Bedrijfswagens B.V. en Abcon Bedrijfswagens B.V. Het
staat de overige MAN dealerbedrijven vrij om mee te profiteren van dit
collectieve contract. Dit heeft in eerste instantie een omvang van
circa 200.000 liter per jaar, maar kan nog sterk uitgroeien als er
meer MAN dealers in participeren.
MAN Nederland gaat met BP in zee omdat het bedrijf een compleet
leveringsprogramma biedt, dat in alle opzichten voldoet aan de
fabrieks-normen van MAN en VW. BP is bovendien nauw betrokken bij de
ontwikkeling van nieuwe oliesoorten voor MAN bedrijfswagenmotoren, die
voldoen aan de milieunormen Euro 4 en Euro 5. Daarnaast is BP bij MAN
een goede bekende voor wat de sponsoring van truckraces aangaat (met
het merk Castrol).
BP heeft een zeer goede en bekende naam in de truck- en
transport-branche. Door de kennis en ervaring, die BP in de sector
heeft opgedaan, kan het bedrijf de dealers actief ondersteunen op het
gebied van technische advisering en productkeuze voor uiteenlopende
toepassingen. Tot slot biedt BP de gebruikers een gunstige
prijs-kwaliteitverhouding.
Het huidige BP is ontstaan uit het samengaan van British Petroleum,
Amoco, Atlantic Richfield Company (ARCO), Castrol en Aral. De
onderneming neemt een vooraanstaande positie op het gebied van olie-
en gaswinning en de petrochemie en behoort tot de top drie van de
wereld. BP is actief in meer dan 100 landen en telt circa 115.000
werknemers, waarvan 1.700 in Nederland. Daar houdt BP zich vooral
bezig met de raffinage en marketing van brandstoffen en smeer-middelen
en de productie en opslag van aardgas. BP is verder actief op het vlak
van de marketing van gas en elektriciteit en op het gebied van
duurzame energie (zonne- en windenergie).
De afnemers zijn onder meer te vinden in de lucht- en scheepvaart,
landbouw, industrie en de transportsector. In Nederland beschikt BP
over 410 tankstations, waarmee het bedrijf een marktaandeel van 17%
behaalt en de tweede plaats op de nationale brandstoffenmarkt bezet.
BedrijfsautoRAI