02-12-2004
Werk en Inkomen verbetert dienstverlening
De afdeling Werk en Inkomen van de gemeente wil haar cliënten nog
beter van dienst zijn. Daarom is besloten de werkwijze van de afdeling
te veranderen. Vanaf woensdag 8 december richt de afdeling zich op
drie zaken:
- Werk: om cliënten te begeleiden naar betaald of onbetaald werk
- Inkomen: om inkomensondersteuning te bieden aan cliënten die nog
niet in staat zijn zelfstandig in hun bestaan te voorzien
- Zorg: om cliënten te begeleiden die speciale hulp en/of zorg nodig
hebben
Gevolgen
Een van de gevolgen van de nieuw werkwijze is dat de afdeling en de
consulenten beter bereikbaar zijn. Vanaf 8 december werken we niet
meer met een vaste consulent voor cliënten, maar kunt u bij meerdere
medewerkers van de afdeling terecht. Dit geldt niet voor Bureau
Debiteurenbeheer, Bureau Wet voorzieningen gehandicapten (WVG) en
Bureau Schuldhulpverlening, zij blijven werken met vaste consulenten.
De telefonische bereikbaarheid is ook veranderd. In het onderstaande
schema ziet u welk telefoonnummer u moet bellen als u een vraag heeft.
Uitkering: vragen/informatie over de hoogte, inhoudingen,
betalingen, enzovoort (0223) 67 1111
Reïntegratietraject: vragen/informatie over opleidingen, stages,
kosten kinderopvang en dergelijke (0223) 67 1115
Bijzondere bijstand: vragen/informatie over onder andere een
aanvraag eigen bijdragen ziekenfonds, thuiszorg, langdurigheidstoeslag
(0223) 67 1116
Niet-cliënten met vragen kunnen bellen naar telefoonnummer (0223) 67
1100 en worden met behulp van een keuzemenu doorgeschakeld.
Openingstijden
De openingstijden van Werk en Inkomen veranderen vanaf 1 januari 2005.
U kunt de afdeling van bezoeken op:
- maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00
tot 16.00 uur
- vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
Tot die tijd gelden de huidige openingstijden.
Gemeente Den Helder