Blauw New Media
----------- PERSBERICHT ----------------
KLM Nederland wint aanmoedigingsprijs voor zijn innovatieve
marketingactiviteiten
Blauw Research & SPSS wijzen KLM Nederland aan als winnaar in
onderzoek naar convergentie van marktonderzoek en data mining in het
bedrijfsleven.
KLM Nederland heeft van Blauw Research en SPSS de aanmoedigingsprijs
ontvangen voor de vooruitstrevende marketingactiviteiten binnen zijn
organisatie. Deze prijs werd toegekend aan KLM Nederland voor zijn
activiteiten op het gebied van de integratie van verschillende
databronnen.
Prof. Dr. Ed Peelen, Hoogleraar Direct Marketing / CRM aan de
Universiteit Nijenrode, heeft de prijs tijdens het evenement De
verzuiling voorbij uitgereikt. Het evenement stond geheel in het teken
van de convergentie van marktonderzoek en data mining. Blauw Research
heeft onderzocht in hoeverre het bedrijfsleven dit toepast. Vier
bedrijven waren genomineerd voor deze aanmoedigingsprijs maar na
interviews met de heer Peelen bleek dat KLM Nederland het meest
gebruik maakt van deze toepassing.
De klant en CRM zijn top-prioriteiten van KLM. Marktonderzoek is
daarbij essentieel. Samen met de gegevens uit ons Flying Dutchman
programma, biedt dat namelijk een goede basis om onze kennis over de
klant te vergroten, aldus Erik Varwijk, directeur KLM Nederland.
Daarbij richten we ons er nu op om deze kennis zoveel mogelijk
centraal te stellen in onze organisatie, zodat naast de vraag WAT er
aangeboden moet worden, er ook steeds expliciete aandacht is voor WIE
dat het meest interessant is, zowel massamediaal als in een 1-op-1
benadering. En uiteraard worden alle acties ook weer gezamenlijk
geëvalueerd. Deze prijs is voor ons een extra steun in de rug om op de
ingeslagen weg verder te gaan.
Uit het onderzoek en het interview komt duidelijk naar voren dat KLM
Nederland zich steeds meer ontwikkelt naar een informatiegedreven
organisatie, zegt Frank Passtoors, country manager bij SPSS Benelux
bv. Door de inzet van marktonderzoek, geavanceerde informatiesystemen
en categoriemanagement kan KLM Nederland zijn marketingactiviteiten
nauwkeurig analyseren, plannen en bewaken. KLM Nederland is dan ook de
terechte winnaar van deze aanmoedigingsprijs.
---
Noot voor de pers: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Susan van Eck susan.vaneck@blauw.com; +31-10-4000900; Blauw Research
BV
Over Blauw: Blauw Research is onderdeel van Blauw Group, het snelst
groeiende bedrijf op het gebied van marktonderzoek en datacollectie in
Nederland , met 90 medewerkers en een omzet van 9 mln. Blauw Research
ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen
die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten
en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en
heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat
voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar
opdrachtgevers vooruit te helpen.
Disclaimer: "Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele
informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de
informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt of dat
de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Op grond van de
informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder
voorafgaand deskundig advies." © Blauw Research 2003