Ingezonden persbericht


Persbericht, 7 december 2004

Shirley is de slimste

Jorritsma reikt innovatieprijs uit aan Vliegticketszoeken.nl

Nog maar kort in de lucht en nu al bekroond. Tijdens de uitreiking van de Internet Reisveren in Utrecht is Vliegticketszoeken.nl uitgeroepen tot de meest innovatieve reissite van 2004. Een verrassend juryoordeel, omdat de site nog maar een kleine week online is. Als eerste toont Vliegticketszoeken niet alleen alle lijnvluchten, maar ook de lowcostcarriers zoals easyJet, Ryan Air en Basiq Air in één overzicht. De prijs werd uitgereikt door ex-minister en de huidige burgemeester van Almere, Annemarie Jorritsma.

Waarom de innovatieprijs?

Vliegticketszoeken.nl (onderdeel van ATP, the Advanced Travel Partner) is de eerste Nederlandse site die lowcostcarriers én lijnvluchten vergelijkt. In de onoverzichtelijke zee van online goedkope-ticket-sites biedt Vliegticketszoeken.nl werkelijk wat het belooft. Zoek bijvoorbeeld op Amsterdam Londen en je krijgt één overzicht van alle maatschappijen met de volledige reissom. Dit betekent dat alle toeslagen al in de getoonde prijs zijn inbegrepen. Wel zo transparant. Bovendien zijn alle boekingen realtime en zoekt het systeem direct welke vluchten er een dag voor en een dag na de aangegeven voorkeursdatum vertrekken. Én of het misschien goedkoper is om vanaf een andere luchthaven in Nederland te vliegen.

Jury: Reisrevue, Trendbox en Capgemini

Genoeg redenen volgens de jury om Vliegticketszoeken.nl te bekronen met de Innovatieveer. Vakblad Reisrevue reikte dit jaar voor de eerste maal de Internet Reisveren uit om het belang te onderschrijven van het boekingskanaal Internet (dit jaar al goed voor 50% van de reisomzet in Nederland). De Internet Reisveren werden in eerste instantie toegekend in drie categorieën: 'complete vakantie', 'vliegtickets' en accommodaties'. Tijdens de prijsuitreiking werd meegedeeld dat ook een 'verencategorie' voor het meest innovatieve websiteconcept was ingesteld. De beoordeling van de Internet Reisveren was in handen van marktonderzoekbureau Trendbox en adviesbureau Capgemini. Zij hebben 335 sites getoetst aan de hand van een groot aantal consumentgerichte criteria.