Wannahaves en MegaJobs: WannaJobs

Samenwerking van twee innovatie-schoolvoorbeelden

BAARN, 20041206 -- Wannahaves, innovatief multimediaal magazine voor de moderne man, en MegaJobs, sinds 6 weken bezig met een onstuimige opmars naar de top van de vacaturesites, gaan samenwerken in WannaJobs, een nieuwe vacaturesite binnen het webmagazine Wannahaves.nl.


WannaJobs is een vacaturesite op maat van de Wannahaves-doelgroep gemaakt, door MegaJobs. De meer dan 110.000 abonnees van Wannahaves bevinden zich alle in de categorie jonge, hoog opgeleide carrièremakers, voor wie het op de hoogte blijven van nieuwe loopbaan-opties even relevant is, als het verschijnen van nieuwe techno-gadgets op de markt. Juist de unieke technologie van het nieuwe MegaJobs, dat zoveel mogelijk vacatures in binnen- en buitenland toegankelijk maakt, is bij uitstek geschikt voor de veeleisende en verwende doelgroep van Wannahaves.

De cultuur en gerichtheid van de beide in hun markt uiterst vernieuwende bedrijven Wannahaves en MegaJobs bleken al in de eerste contacten naadloos op elkaar aan te sluiten. Wannahaves' Michiel Reinoud: "De aanpak van MegaJobs sprak ons onmiddellijk aan, omdat die wordt gekenmerkt door dezelfde extreme focus op doelgroepbehoeften, als die welke het succes van Wannahaves bewerkstelligde". MegaJobs-woordvoerder Eric Bremer vult aan: "De doelgroep van Wannahaves sluit naadloos aan op de strategie van MegaJobs om oriënteerders op de arbeidsmarkt mede in hun oriëntatiebehoefte te voorzien op de plek waar zij zich ook oriënteren op andere innovatieve consumptiebehoeften".

De samenwerking met Wannahaves is voor MegaJobs een logische stap in haar distributiestrategie. Deze is gericht op het enerzijds verwerven van een marktleiderspositie voor haar website MegaJobs.nl, en anderzijds op het opbouwen van een fijnmazig netwerk van samenwerkingen met doelgroeppartners die bereik en autoriteit in specifieke segmenten combineren. Recent werd in dat kader de samenwerking gelanceerd met Managersonline.nl, netwerk voor directeuren en managers, terwijl verwacht wordt dat binnenkort nog een groot aantal samenwerkingen met binnen hun segment toonaangevende websites aangekondigd kan worden.


Over Wannahaves
Wannahaves startte in september 2000 haar eigen TV programma. Kort daarna opende Wannahaves haar website wannahaves.nl. Tevens zet Wannahaves direct mailing, mobile services en een eigen magazine in om haar doelgroep optimaal te bereiken. Eén van de sterkste punten in het businessconcept van Wannahaves is dan ook de mogelijkheid voor fabrikanten om iedere maand de laatste produktinnovaties te introduceren in het hart van de doelgroep via deze eigen media van Wannahaves. Vanaf november 2004 start Wannahaves in de filialen van Media Markt met de Wannahaves Inno-5! waar in eigen promowanden vijf innovatieve producten getoond worden. In deze promowanden worden door Wannahaves geproduceerde commercials getoond. Hiermee zet Wannahaves als een van de eerste bedrijven in Nederland een stap richting narrowcasting.

Over MegaJobs
MegaJobs werd in oktober 2004 gelanceerd, en biedt inmiddels
ruim 80.000 vacatures, waarvan zo'n 23.000 actuele Nederlandse vacatures. MegaJobs is daarmee de grootste vacaturesite van Nederland. MegaJobs groeit met vele duizenden vacatures per maand. Werkzoekenden vinden op MegaJobs de grootste verzameling vacatures op het internet, waarvan vele niet te vinden zijn op andere vacaturesites. Werkgevers kunnen op MegaJobs gratis hun vacatures plaatsen. Daarmee biedt MegaJobs bij uitstek een overzicht van het Nederlandse vacature-aanbod.

MegaJobs wil het instrument zijn waarmee de moderne zelfbewuste werknemer vorm geeft aan de volgende stap in zijn of haar carrière, binnen Nederland of daarbuiten. MegaJobs biedt daarom ook vele tienduizenden vacatures binnen de andere EU-lidstaten, maar ook daarbuiten. Hiermee is MegaJobs de eerste Nederlandse vacaturesite met een breed venster op de Europese arbeidsmarkt.

MegaJobs biedt haar bezoekers een e-mailservice die vacatures, voldoend aan de eigen selectiecriteria, per e-mail thuis zendt. Ook kan de bezoeker gebruik maken van de mogelijkheid om het eigen CV achter te laten in de CV-bank, waar werkgevers de CV's kunnen bekijken zonder dat de identiteit van de persoon erachter bekend wordt. Contact leggen met de werkzoekende gebeurt eveneens anoniem, totdat de werkzoekende besluit zichzelf bekend te maken.


Noot voor redacties: