prikactie Hartstichting overweldigend succes
Den Haag, 1 december 2004 - Op vrijdag 3 december bepaalt de
Nederlandse Hartstichting bij C1000 in Woerden het cholesterolgehalte
van de 100.000ste consument. Rond 11.30 uur zal op feestelijke wijze
deze 100.000ste consument, die meedoet aan deze unieke actie worden
onthaald. Dit is het resultaat van het overweldigende succes van de
Nationale Cholesteroltest, die de Hartstichting de afgelopen tijd
heeft georganiseerd om heel Nederland bewust te maken van het
persoonlijke risicoprofiel voor hart- en vaatziekten en cholesterol
als risicofactor in het bijzonder.
In eerste instantie zou de Nationale Cholesteroltest plaatsvinden in
300 supermarkten. De actie leidde tot zodanig grote belangstelling en
lange rijen in de supermarkt, dat de Cholesteroltest is uitgebreid tot
meer dan 500 supermarkten. Uit de eerste peiling blijkt dat de
Cholesteroltest gewaardeerd wordt met 8,9. Ook zien mensen de locatie
van de supermarkt als een gemakkelijke, laagdrempelige manier om een
indicatie te krijgen van het risicoprofiel en het cholesterolgehalte.
Gezien dit succes, de grote vraag en het feit dat er naar schatting
nog 4 miljoen mensen een te hoog cholesterolgehalte heeft, gaat de
Hartstichting de mogelijkheden onderzoeken voor een vervolgactie.
Indien u aanwezig wilt zijn bij deze 100.000ste prik, stellen we het
op prijs als u vooraf contact opneemt met Karen van der Vorst van de
Hartstichting: 070 315 56 37 / k.vandervorst@hartstichting.nl
Nederlandse Hartstichting