Ingezonden persbericht

Samenwerking ClientLogic met Sony beloond in CCA Awards 2004

Erkenning voor uitmuntende customer service door toonaangevende call center organisatie

AMSTERDAM, 20041207 -- 2 December 2004, London - ClientLogic Corporation, een de toonaangevende Business Process Outsourcer, heeft twee prijzen gewonnen in de recente Call Centre Association's (CCA) Excellence Awards. Het bedrijf verkreeg dit jaar de overall "Centre of the Year" award en werd benoemd tot "Best in Sector" in de categorie Telemarketing & Outsourcing. Beide onderscheidingen erkennen de succesvolle customer service partnership die ClientLogic is aangegaan met Sony.


In 2000 ging Sony Computer Entertainment een samenwerking aan met ClientLogic voor de customer service van haar PlayStation consoles en accesoires. ClientLogic's contact center in Watford, VK, geeft de 10 milioen Britse PlayStation klanten inbound customer service en technische ondersteuning voor de producten, alsook technische ondersteuning voor het online spelen. Deze ondersteuning wordt geboden via telefoon, e-mail, forum-moderaties en white-mail.

"De ClientLogic werknemers zijn oprecht gemotiveerd en geïnteresseerd in onze producten, waardoor zij met succes hoog kwalitatieve klantenservice over verschillende kanalen kunnen leveren," Aldus Andy Barker, Director CRM, Sony Computer Entertainment. "Het team in het contact center in Watford heeft een immense passie voor de PlayStation laten zien, een enthousiasme dat sindsdien geëxporteerd is naar andere ClientLogic locaties in Europa waar ons bedrijf wordt ondersteund."

De CCA Excellence Awards werden uitgereikt tijdens de 10e Jubilileum Conventie in Edinburgh, woensdag 24 november 2004. ClientLogic's Watford contact center streed tegen vier andere "Best in Sector" winnaars om de integrale "Centre of the Year" award. De "Best in Sector" winnaars werden verkozen door een onafhankelijk panel van experts uit de call en contact center industrie en werden uitgereikt aan organisaties die daadwerkelijk uitmuntendheid in het leveren van customer service demonstreerden, ingedeeld in vijf industrieën: Financiële dienstverlening; Telemarketing & Outsourcing; Telecommunicatie, Technologie & Utilities; Retail & Toerisme en de Public Sector. De juryleden van de Excellence Awards van dit jaar benadrukten de hoge kwaliteit van de ontvangen inzendingen, hiermee de toewijding tonend van de branche aan buitengewoon professionele standaarden

"We zijn zeer verheugd met ons gedeelde succes met Sony op de CCA Excellence Awards, in het bijzonder met het binnenhalen van de prestigieuze "Centre of the Year" Award," Aldus Glenn Timms, CEO Northern Europe, ClientLogic. "Deze onderscheidingen laten zien hoe succesvol een geoutsourcde oplossing kan zijn en de hoogste standaarden van customer care kan leveren. Wij hebben een echt partnership met Sony Computer Entertainment opgebouwd, en wij werken samen aan het beter begrijpen van Sony's klanten en het beantwoorden aan hun wensen."

"Samen met ons recente succes in het behalen van de National Outsourcing Association's (NOA) 'Best Outsource Service Provider' Award, toont dit de werkelijke en tastbare vooruitgang aan die ClientLogic maakt met het vergroten en aanbieden van onze wereldklasse customer service propositie en ons groeibeleid," zei Enno Osinga, CEO Continental Europe, ClientLogic. "Felicitaties gaan uit naar onze Britse collega's voor hun succes met deze client."

Over ClientLogic
ClientLogic Corporation is een toonaangevende, internationale Business Process Outsourcer in de contactcenter branche. Als dochteronderneming van het Canadese conglomeraat Onex Corporation, heeft ClientLogic 55 vestigingen in 14 landen in Noord-Amerika, Europa, Afrika en Azië. ClientLogic's consistente serviceniveau over verschillende channels, media en landen helpt klanten servicekosten te verlagen, klanttevredenheid te verbeteren en de winst per klant te verhogen. ClientLogic's marktleidende clientèle bestaat onder meer uit Sony Corporation, DIRECTV, ABN AMRO, Gateway, TiVo, British Telecom (BT), National Geographic Television, LTU en United Online (Juno/NetZero). ClientLogic staat in de top vijf van internationale contactcenter providers, en behandelde in 2003 meer dan 140 miljoen klant contacten. Voor meer informatie kijk op: www.clientlogic.nl

Over Sony Computer Entertainment Europe
Sony Computer Entertainment Europe, gevestigd in London, is verantwoordelijk voor de distributie, marketing en verkoop van de PS one® en PlayStation 2® software and hardware in 102 handelsgebieden in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Oceanië. Tegen het einde van september 2004 waren meer dan 39 milioen PlayStation systemen verscheept in deze PAL-handelsgebieden, en meer dan 100 milioen wereldwijd. Tussen het Europese debuut op 24 november 2000 en het einde van september 2004 zijn 25 PlayStation 2 systemen verscheept binnen de PAL-handelsgebieden, meer dan 74 milioen wereldwijd, wat het een van de meest succesvolle consumer electronic producten in de geschieden maakt.
PlayStation en het PlayStation logo zijn geregistreerde trademarks, PS one en PS2 zijn trademarks van Sony Computer Entertainment Inc. Alle andere trademarks zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Meer informatie over PlayStations producten kan worden gevonden op www.scee.com en www.playstation.com.




Ingezonden persbericht