Ingezonden persbericht


PERSINFORMATIE

SINTERKLAASAANKOPEN IN TEKEN VAN SMS

Mobiele telefoon en telefoonkaart populair Sinterklaascadeau

Amsterdam, 2 december 2004. De Sinterklaasverkopen hebben tegen alle verwachtingen in geleid tot een omzetstijging in de sector van de mobiele telefonie. BelCompany, de grootste in telecom gespecialiseerde winkelketen van de Benelux, signaleert een opmerkelijke toename van mobiel telefoneren bij de jonge consument. In deze Sinterklaasperiode blijkt een mobiele telefoon in combinatie met een prepaid telefoonkaart het populairste cadeau.

Sinterklaascadeau: mobieltje in de schoen

Sinterklaas heeft de weg naar BelCompany wederom weten te vinden. Op verlanglijstjes van veel jonge kinderen staat de mobiele telefoon vaak bovenaan. Op lagere scholen kijkt niemand meer op van mobiel telefonerende of SMS-ende kinderen. Opvallend is dat niet bellen, maar met name SMS-en erg populair is onder deze jeugd. De SMS oorlog op prepaid tarieven die heeft plaatsgevonden tussen de aanbieders qick, Telfort en Hi*, heeft dit alleen maar doen toenemen. Uit een indicatief onderzoek blijkt dat het juist de ouders zijn die hun kroost een telefoon geven om op ieder gewenst moment met elkaar in contact te kunnen komen. Deze trend ontstond in de Randstad waar relatief veel gezinnen met werkende ouders en eenoudergezinnen voorkomen. Sinds 2002 heeft deze trend zich in heel Nederland voortgezet. Klaagden de scholen in eerste instantie over de mobieltjes, nu is men er aan gewend geraakt en worden afspraken gemaakt over wanneer de mobiele telefoon gebruikt mag worden om te bellen of SMS-en.

Prepaid telefoonkaarten populair als Sinterklaascadeau

Zowel ouders als Sinterklaas blijken kinderen in de meest voorkomende gevallen een prepaid telefoonkaart te geven. Hierdoor worden de telefoonkosten beheersbaar gehouden. Een bijkomende reden is dat voor de meeste ouders geldt dat hun kind voornamelijk telefonisch bereikbaar moet zijn. De meeste kinderen mogen van hun ouders namelijk alleen zelf bellen als het echt nodig is.

BelCompany, de meest gewaardeerde telecomwinkel van Nederland

BelCompany is de grootste telecomwinkel in de Benelux. Het door magazine Elsevier Retail, Hogeschool Utrecht en Q&A Research en Consultancy uitgevoerde onderzoek onder ruim 25.000 Nederlanders toont aan dat BelCompany verreweg de meeste gewaardeerde telecomwinkel van Nederland is.

Ginus Tiemessen, managing director van de BelCompany Group, is telefonisch bereikbaar om de inhoud van dit persbericht persoonlijk toe te lichten. Zijn mobiele nummer is 06 55 104 104.

Einde persinformatie. Amsterdam, 1 december 2004

*prepaid SMS tarieven, per verzonden bericht

Aanbieder

Tarief binnenland

Tarief buitenland

qick

^ 0,08

^ 0,40

Telfort

^ 0,08

^ 0,45

Hi

^ 0,09

^ 0,75

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Leads Public Relations B.V.

Bart Maussen (b.maussen@leadspr.nl)

Telefoon 020 - 517 43 30