Ingezonden persbericht


MERIDEA INTRODUCEERT VERSIE 2.0 VAN SMART CLIENT VOOR MOBIEL BANKIEREN

Demonstratie op Mobile Payments Benelux conferentie op 2 en 3 december in Amsterdam

Helsinki, 25 november 2004 - Meridea Financial Software Ltd., leverancier van bankier- en beleggingsapplicaties voor klantinteractie voor banken en financiële instellingen, heeft versie 2.0 van zijn Smart Client-software geïntroduceerd. Deze softwareoplossing stelt banken in staat om innovatieve en veilige bankdiensten te bieden via de mobiele telefoon. Op de Mobile Payments Benelux conferentie op 2 en 3 december in Hilton Amsterdam zal Meridea de mogelijkheden van Smart Client demonstreren en de nieuwste features tonen.

Smart Client biedt standaardfunctionaliteit voor alle bankzaken, waaronder het beheer van bankpassen, het aanvragen van leningen, betalingen en volledig rekeningbeheer. Daarnaast biedt de software ook mogelijkheden om effectentransacties uit te voeren met de mobiele telefoon. Uniek voor de software is de mogelijkheid om zowel on-line als off-line te werken. Een gebruiker kan transacties off-line voorbereiden en vervolgens verbinding leggen om de gegevens uit te wisselen. Ook kunnen allerlei financiële gegevens volledig off-line beheerd worden.

Smart Client is te gebruiken in combinatie met circa 110 verschillende mobiele telefoons op basis van MIDP 2.0 (Mobile Information Device Profile) en zo´n 30 modellen op basis van MIDP 1.0. Deze aantallen nemen overigens nog steeds toe. De software voorziet tevens in eenvoudige distributie en updates van MIDlets, kleine Java-applicaties die op een mobiele telefoon kunnen draaien.

Verder kunnen klanten Smart Client gebruiken in combinatie met gebruikelijke beveiligingsvoorzieningen op basis van PIN (Persoonlijk Identificatie Nummer), OTP (One Time Password) of TAN (Transactie Acceptatie Nummer), waardoor de veiligheid en integriteit van persoonlijke financiële gegevens gewaarborgd zijn.

In 2005 wordt ook Mobile CRM aan Smart Client toegevoegd. Hiermee kunnen banken hun klanten voorzien van persoonlijke berichten, nieuws over speciale aanbiedingen en campagne-informatie. Zo kunnen banken pro-actief inspelen op wensen van klanten.

###

Meridea
Met de oplossingen van Meridea Financial Software Ltd. kunnen retailbanken hun klanten zeer eenvoudige en toegankelijke bancaire diensten aanbieden. De Meridea Product Suite (MPS) is een compleet softwarepakket voor het beheer van klantinteractie. De oplossing biedt snelle en kosteneffectieve verbetering van interactie met de klant doordat het klanten op een eenduidige manier de mogelijkheid geeft via verschillende kanalen te communiceren met de bank en andersom. Op die manier kunnen financiële instellingen hun omzet maximaliseren en zeer flexibel opereren. Meridea Smart Client Edition is een onderdeel van MPS en was de eerste volledige oplossing voor mobiel bankieren. Deze oplossing biedt banken de vrijheid om hun klanten altijd en overal optimale service te bieden, ook als ze geen verbinding hebben met een draadloos netwerk. Meridea is in 2001 opgericht door Accenture, Nokia, de Finse financiële instelling Sampo en investeringsmaatschappij 3i. Momenteel werken er 100 mensen bij Meridea, dat zijn hoofdkantoor in Helsinki, Finland, heeft. Het bedrijf is ook vertegenwoordigd in Scandinavië, Benelux, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Singapore.