Ingezonden persbericht

Clientlogic versterkt Europees Manegement team

1 DEC 2004, 20041201 -- ClientLogic Corporation, een toonaangevende Business Process Outsourcer in de customer care industry, heeft haar Europees management team uitgebreid met twee senior posities. Enno Osinga is benoemd tot CEO Continental Europe, verantwoordelijk voor ClientLogic's continentale Europese werkzaamheden, met huidige werkzaamheden in Duitsland, Frankrijk, Marokko, Nederland, Oostenrijk, Polen en Spanje. Glenn Timms is benoemd tot CEO Northern Europe en is verantwoordelijk voor ClientLogic's Britse en Ierse werkzaamheden. Osinga en Timms staan direct onder David Garner, President en CEO Worldwide, ClientLogic.


"Enno Osinga en Glenn Timms brengen buitengewone ervaring met zich mee naar ClientLogic, en zijn een waardevolle aanvulling op ons senior management team. Hun kennis en begrip van de outsourcing markt zullen ons helpen onze Europese bedrijfsgroei voort te zetten en onze reputatie in best-in-class customer service uit te bouwen, in het bijzonder met het oog op de onlangs door ons gewonnen prijzen van de National Outsourcing Association en de Britse Call Centre Association," aldus Dave Garner, President en CEO Worldwide, ClientLogic.

Gelijktijdig kondigde het bedrijf het besluit van Jules Kortenhorst aan om terug te treden als President en CEO International Operations, en een minder actieve rol te vervullen in het bedrijf. Jules Kortenhorst leidde de afgelopen zeven jaar ClientLogic in Europa en zal het bedrijf blijven ondersteunen in een consultatieve functie.

"Jules Kortenhorst had een vitale rol in de ontwikkeling van ClientLogic in Europa, door de substantiële groei in ClientLogic's cliënten en haar operationele reikwijdte te managen. Ik wil hem namens het hele bedrijf bedanken voor zijn toewijding en bijdrage in het succes van ons bedrijf," zegt Garner.

Over Enno Osinga
Enno Osinga brengt een diepgaande ervaring in algemeen management en customer service met zich mee naar ClientLogic. Hij werkte voorheen als Managing Director van DHL Worldwide Express in Nederland, en had zitting in het European Board van DHL. Hiervoor had Osinga in 20 jaar tijd verschillende senior management posities in KLM Royal Dutch Airlines

Over Glenn Timms
Glenn Timms is een gerenommeerd leider in business process outsourcing (BPO) en werkte voorheen als CEO van Liberata plc, de voormalige Deloitte. Liberata is onder Timms management opgericht en in vier jaar tijd uitgebreid tot een bedrijf van US$400 miljoen met 4.000 werknemers, en bekroond met de verkoop aan een private investeringsmaatschappij. Hiervoor had Timms management positities bij PWC, Diageo en Senior plc.

Over ClientLogic
ClientLogic Corporation is een toonaangevende, internationale Business Process Outsourcer in de customer care industry. Als dochteronderneming van het Canadese conglomeraat Onex Corporation, heeft ClientLogic 55 vestigingen in 14 landen in Noord-Amerika, Europa, Afrika en Azië. ClientLogic's consistente serviceniveau over verschillende channels, media en landen helpt klanten servicekosten te verlagen, klanttevredenheid te verbeteren en de winst per klant te verhogen. ClientLogic's marktleidende clientèle bestaat onder meer uit Sony Corporation, DIRECTV, ABN AMRO, Gateway, TiVo, British Telecom (BT), National Geographic Television, LTU en United Online (Juno/NetZero). ClientLogic staat in de top vijf van internationale contactcenter providers, en behandelde in 2003 meer dan 140 miljoen klant contacten. Voor meer informatie kijk op: www.clientlogic.nl




Ingezonden persbericht