Ingezonden persbericht

Eric Hoogenboom nieuwe commercieel manager bij Centennium

DEN HAAG, 20041201 -- Per 1 december 2004 treedt Eric M. Hoogenboom in dienst bij het Haagse ICT expertisehuis Centennium, in de functie van commercieel manager. Hij neemt daarmee de plaats in van Martin J.H. ter Horst, die per dezelfde datum is benoemd in de functie van manager marketing & communicatie.


De komst van Hoogenboom (43, woonachtig te Vlaardingen en afkomstig van Antares) markeert een bijzonder moment in de ontwikkeling van Centennium. Na de succesvolle lancering van het ICT expertisehuis concept in maart 2004 is de bedrijfsvoering van Centennium in negen maanden tijd zowel in omvang als in termen van omzet en winst verdubbeld. Volgens directeur-eigenaar Peter R. Poharnok (38) heeft de organisatie nadrukkelijk behoefte aan een senior commercieel manager, met brede kennis van en ervaring met de business kant, de technieken, de tools en projectmanagement binnen het vakgebied van Business Intelligence.

Eric Hoogenboom is in de afgelopen jaren werkzaam geweest voor Martinair, IMN en Antares. Hij is al vanaf de beginjaren '90 actief op het terrein van Business Intelligence en Datawarehousing. In de laatste jaren in rollen als businessmanager, pre-sales consultant, account- en fieldmanager. Directeur Poharnok: "Met de diepgaande vakinhoudelijke kennis ten aanzien van Business Intelligence in combinatie met ruime ervaring in diverse commerciële processen, moet Eric Hoogenboom in staat zijn om de juiste invulling te geven aan de functie van commercieel manager. Hij zal zich daarbij in het bijzonder richten op de uitbouw van het klantenbestand in het top-segment van het MKB en de uitbreiding van het aantal strategische partnerships met collega-bedrijven en softwareproducenten."

Voor Martin J.H. ter Horst (31, woonachtig te Amsterdam en sinds september 2003 in dienst van Centennium) sluit de nieuwe functie van manager marketing & communicatie optimaal aan op zijn persoonlijke ambities om op het kruisvlak tussen businessprocessen en de ICT actief te zijn. Poharnok: "Martin ter Horst is mede-architect van ons succesvol ICT
expertisehuis concept. Zijn kennis en ervaring is van grote waarde voor de bedrijfsvoering. Na de afgelopen periode hoofdzakelijk te hebben gebouwd aan de eigen organisatie, strategie en positionering staat er inmiddels een uitstekende en gezonde basis. Centennium heeft in de aankomende fase naast een gedegen commerciële koers evenzeer een goede marketing en communicatie strategie nodig, in haar streven om in de loop van 2005 uit te groeien tot een van de grootste, onafhankelijke en niet-beursgenoteerde expertisehuizen op het gebied van Business Intelligence en Datawarehousing."

Centennium ondersteunt haar klanten en opdrachtgevers in de optimalisering van hun data- en informatiemanagement, met als focus complexe Business Intelligence omgevingen en Datawarehousing. Het bedrijf staat al sinds 1998 voor 'Gericht resultaat, met Menselijke Meerwaarde', hetgeen vooral tot uiting komt in de overtuiging dat het leveren van gekwalificeerde ICT expertise boven alles mensenwerk is en dat (extra) aandacht voor de mens achter de medewerkers en opdrachtgevers dé doorslaggevende factor is wanneer het gaat om kwalitatief hoogwaardige dienstverlening.
Centennium is gespecialiseerd in ETL- en OLAP-toepassingen binnen Business Intelligence, met een nadruk op de productlijnen van Oracle, Informatica, Business Objects en Cognos. Het bedrijf is sinds februari 2002 gevestigd is aan het Lange Voorhout te Den Haag en telt op dit moment 26 medewerkers.

Dankzij haar operationeel en financieel stabiele bedrijfsvoering alsmede het opmerkelijke klant- en personeelsbeleid is Centennium eind 2003 genomineerd voor de Ondernemersprijs Haaglanden 2004.

Voor meer informatie over Centennium zie www.centennium.nl.