Provincie Limburg

Fikse impuls voor innovatie De Europese Commissie heeft voor de periode november 2003 tot en met

oktober 2005 625.000,00 beschikbaar gesteld voor de uitvoering van het Programma Innovative Actions. De Provincie Limburg zelf draagt
325.000,- bij en de regionale partners en partijen gezamenlijk nog eens 300.000,-. Het programma biedt mogelijkheden voor bedrijven en instellingen om meer experimentele activiteiten en projecten uit te voeren, gericht op innovatie en kennis. Zo maakt het Programma Innovative Actions een belangrijk onderdeel uit van de ontwikkeling van Limburg tot een Technologische Topregio.

Alle projecten binnen het programma Innovative Actions leveren een bijdrage aan de overgang van het Limburgse bedrijfsleven naar een meer op kennis gerichte economie. Via de diverse projecten wordt optimaal ingespeeld op kansen die ICT, Life Sciences en microtechnologie voor de Technologische Topregio bieden. Binnen het programma Innovative Actions worden bijvoorbeeld ICT-bedrijven doorgelicht om knelpunten te signaleren. Hiervoor worden oplossingen aangeboden waarmee de bedrijfsvoering kan worden verbeterd. Dit versterkt de concurrentiepositie van de ICT-sector in Limburg. Bij de uitvoering van het programma zijn zowel LIOF BV als Syntens betrokken. Voor deze periode van het programma worden op dit moment bijdragen toegekend aan de volgende projecten. Het ATC (Automotive Technology Centrum) gaat zich richten op vergroting van het innovatiepotentieel bij het Midden- en Kleinbedrijf, met name door het concretiseren van een netwerkfunctie van nationale en internationale samenwerkingsverbanden tussen toeleveranciers en uitbesteders. Dit project wordt uitgevoerd onder mede-aansturing van LIOF BV. Onder aansturing van Syntens worden de projecten Technologische Innovatiekracht en Structurele Kennisoverdracht uitgevoerd. Beide projecten zijn gericht op de versterking van de innovatiekracht van het Midden- en Kleinbedrijf. Bijvoorbeeld door technologische aspecten van productontwikkeling, productie en marktbelevering centraal te stellen. De toegevoegde waarde van de producten/diensten wordt verhoogd en de time-to-market verkort.


1-12-2004 12:34