Ingezonden persbericht


Thomson introduceert nieuwe digitale audiospelers

MP3-spelers met onbeperkte geheugencapaciteit en FM-opname functie

Amsterdam, 1 december 2004 - Thomson, wereldwijd één van de toonaangevende producenten van consumentenelektronica producten, zoals televisie-, video-, en audio-apparatuur en mede-uitvinder van de wereldwijde standaard MP3 en MP3Pro, brengt een nieuwe serie digitale audiospelers uit op de Nederlandse markt.

De Thomson Lyra digitale audiospelers hebben een capaciteit van 512 MB (de PDP2345), 256 MB (de PDP2335) en 128 MB (de PDP2325) en zijn de eerste Thomson Lyra MP3 spelers met flashgeheugen die beschikken over een FM opnamefunctie. Hiermee kan muziek uit de ether eenvoudig in MP3 formaat worden opgeslagen. Bij de spelers kan de gebruiker bovendien maar liefst 10 FM-zenders vastleggen, zodat deze zenders met één druk op de knop kunnen worden opgeroepen. De zeven verschillende afspeelmodi zorgen er voor dat het geluid op de specifieke smaak van de gebruiker afgestemd kan worden.

De kleine audiospelers wegen slechts 43 gram (zonder batterijen), zijn voorzien van een snelle USB 2.0 aansluiting en kunnen zowel MP3, MP3Pro als WMA afspelen. Het aparte slot voor multimediakaarten zorgt voor een onbeperkte geheugencapaciteit. Bovendien zijn de audiospelers geschikt voor het veilig downloaden van muziek van WMA-compatibele diensten die DRM ondersteunen (Digital Rights Management).

Prijzen en verkrijgbaarheid
De PDP 2325 en PDP 2335 zijn per direct verkrijgbaar via een gericht distributiekanaal; onder andere bij Correct, MediaMarkt en E.P. Deze spelers hebben een adviesprijs van respectievelijk EUR 129,- en EUR 149,- inclusief BTW.
De PDP2345 komt begin 2005 op de markt voor een adviesprijs van EUR 189,-. De modellen zijn standaard voorzien van een pakket accessoires, inclusief sportieve armband en e.clipz(tm)-clip-on-hoofdtelefoon. THOMSON
THOMSON (Euronext Parijs: 18453) (NYSE: TMS) is een gerenommeerd aanbieder van technologie en diensten voor entertainment- en mediabedrijven. THOMSON maakt maximaal gebruik van zijn vooraanstaande positie op het gebied van entertainment, media en technologie, en is daardoor in staat om totaaloplossingen aan te bieden aan content-creators, televisiemaatschappijen, en fabrikanten en retailers. Het bedrijf doet dit onder de merknamen Technicolor, Grass Valley, THOMSON en RCA. Voor meer informatie: www.thomson.net . De Consumer Solutions Businesses van THOMSON omvatten een breed aanbod THOMSON-merkproducten en -diensten op het gebied van consumentenelektronica. THOMSON verkoopt digitale televisies, audio en video voor thuis en onderweg, telefoons voor thuis, en een enorme verscheidenheid aan accessoires voor consumenten. De meest geavanceerde producten van THOMSON worden verkocht onder de merknaam THOMSON SCENIUM, met nadruk op superieure technologie en een elegant design.

Voor meer informatie, testproducten en hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV
Karin Schop
Tel: 020 5304347
E-mail: Karins@text100.nl

Informatienummer voor eindgebruikers:
Thomson Nederland
Tel: 0800 8466466 (dealer informatie)
0800 - 8466766 (consumenten informatie)