Ingezonden persbericht
Amsterdam, 17-11-2004
Lufthansa verwent eersteklaspassagiers
Exclusieve, persoonlijke service in First Class Terminal Frankfurt Airport
Lufthansa gaat eersteklaspassagiers vanaf 1 december extra in de watten leggen. Op Frankfurt Airport begint de exclusieve service in de gloednieuwe First Class Terminal of First Class Lounges. Hier kan de eersteklasreiziger rekenen op alle mogelijke comfort en persoonlijke aandacht. De hele terminal ademt een exclusieve sfeer. Nadat zijn auto is geparkeerd kan de eersteklasreiziger bijvoorbeeld een hapje eten in het gourmet restaurant, rustig nog wat werken in een privé-kantoor, een bad nemen en even ontspannen in één van de luxueuze kamers of zich amuseren in de exclusieve lounges. Als het tijd is om te vertrekken wordt hij met een limousine rechtstreeks naar het vliegtuig gebracht. De persoonlijke aandacht en service zorgen ervoor dat het hele proces van de entree op de luchthaven tot en met het aan boord gaan, buitengewoon soepel en geriefelijk verloopt. Lufthansa zet met deze exclusieve voorzieningen en persoonlijke services wereldwijd de trend in het topsegment.
"Topservice voor topklanten," vindt Lufthansa's bestuursvoorzitter Wolfgang Mayrhuber belangrijk. "We willen met de nieuwe First Class terminal en lounges voor onze topklanten een omgeving creëren die lijkt op het reizen met een privé-jet. De eersteklasreizigers vliegen meestal frequent, voor hen is het enorm belangrijk ook in het vliegtuig en op de luchthaven hun kostbare tijd zelf in te delen."
Volop comfort
De topklant kan tijdens van aankomst tot vertrek voortdurend beschikken over een persoonlijk assistent. Hij kan zijn tijd op verschillende manieren doorbrengen. De 1.800 vierkante meter grote First Class Terminal biedt individuele kantoren compleet met telefoon, laptopaansluiting en kantoorbenodigdheden. De klant kan zich ook terugtrekken in een van de luxueus ingerichte kamers met dito badkamer en voor of na zijn reis een verfrissende douche of ontspannend bad nemen. In de lounge staan heerlijke fauteuils, sofa's en relaxstoelen. Gasten kunnen er naar een televisieprogramma van hun keuze kijken, muziek luisteren, draadloos surfen op internet, of een dagblad of tijdschrift kiezen uit het internationale aanbod. In het restaurant bereidt de chefkok ter plekke de smakelijkste seizoensgerechten. Ook aan rokers is gedacht, zij kunnen zich onder het genot van een hapje of drankje terugtrekken in de Cigar Lounge.
De geprivilegieerde klanten hoeven straks niet meer naar de gate te lopen. Een Mercedes S-klasse of Porsche Cayenne brengt hen rechtstreeks naar het vliegtuig. "De First Class terminal en lounges geven een nieuwe dimensie aan het begrip service voor onze beste en loyaalste klanten. Daarmee tonen we hoe Lufthansa klantgerichtheid invult," zegt Thierry Antinori, Executive Vice President Marketing & Sales Lufthansa German Airlines.
Marktleider topsegment
De twee nieuwe First Class Lounges bieden de transferpassagier op Frankfurt Airport veel comfort en gemak. Omdat de concurrentiestrijd tussen luchtvaartmaatschappijen zich steeds meer naar de grond verplaatst, krijgen de procedures op de luchthaven de komende maanden extra aandacht. "De nieuwe terminal en lounges versterken onze aanspraak op het marktleiderschap in het topsegment. Lufthansa is eerste klas - zowel op de grond als aanboord. Met hoge kwaliteit, innovatieve producten en perfecte service creëren we toegevoegde waarde," zegt Mayrhuber. "Voor veel van onze gasten op de langeafstandsvluchten is Lufthansa een beetje hun thuis. De dienstverlenende en professionele mentaliteit van onze medewerkers dragen daar flink aan bij."
Nieuwe status Miles & More
Vanaf 1 december, als de First Class Terminal en Lounges officieel zijn geopend, zijn de speciale services niet alleen voor eersteklaspassagiers beschikbaar maar ook voor Miles & More leden met de nieuwe HON Circle status. Deze status wordt bereikt door binnen twee jaar 600.000 HON Circle mijlen te sparen. Voor de HON Circle mijlen tellen vluchten mee die bij de volgende bedrijven zijn gemaakt: Lufthansa, Lufthansa Regional, Austrian Airlines Group, LOT Polish Airlines, Air Dolomiti, Air One en United Airlines.
Een vergelijkbaar eersteklasprogramma komt in 2006 ook op de luchthaven van München. Buiten Europa moeten HON Circle leden niet rekenen op exclusieve services zoals een persoonlijk assistent bij aankomst. Carsten Spohr, Executive Vice President Service and Personnel Lufthansa German Airlines: "We willen onze meest gewaardeerde klanten, de eersteklaspassagiers en HON Circle leden, op de grond de beste en meest exclusieve reisservice van de luchtvaartindustrie bieden."
Zie ook: media.lufthansa. icom
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Monique Haras, Van Luyken Communicatie Adviseurs
Telefoon (023) 540 04 24, Fax (023) 535 48 06 e-mail: haras@vanluyken.nl
---- --