InBev

Persbericht

Op zoek naar de perfecte schenker: barmannen uit 25 landen tonen hun schenkvaardigheden op de 8ste editie van de Stella Artois® World Draught Master Competition

Brussel, 28 oktober 2004

Om een jaar hard werken in het opleiden van barmannen wereldwijd te bekronen, bracht InBev een groep internationale finalisten samen voor de jaarlijkse Stella Artois® World Draught Master Competition, een wedstrijd die 's werelds beste schenker van Belgisch bier beloont. Deze wedstrijd, waarnaar al lang werd uitgekeken, vond plaats op 28 oktober 2004 in het Vaudeville Theatre in Brussel, hoofdstad van alle bierliefhebbers. De titel van Stella Artois® World Draught Master ging dit jaar naar Bart DEPLOEY - België (1ste plaats), Karissa VASIL - VS (2de plaats) en Neil SITKA - Canada (3de plaats). Aan de finale namen barmannen uit 25 landen deel.

De Stella Artois® World Draught Master Competition kent punten toe aan de beste barmannen en -vrouwen van de vijf continenten. Ze worden beoordeeld op hun tapvaardigheden, het schenken van bier uit fles en hun bediening aan tafel. Een jury van experts uit zes landen bestudeert heel aandachtig elk onderdeel van de perfecte schenktechniek en kent vervolgens punten toe. De winnaar krijgt een gratis reis naar een bestemming van zijn of haar keuze waar ook ter wereld. Beide runners-up winnen een gratis reis naar een Europese bestemming.

Stella Artois®, een van de wereldwijde topmerken van InBev, is een ambassadeur voor de verscheidenheid van de Belgische biercultuur in de hele wereld. Sinds de eerste editie van de World Draught Master Competition in 1997 geeft Stella Artois® de toon aan met deze vernieuwende internationale wedstrijd rond het ritueel van het bierschenken. Met de wedstrijd benadrukt InBev de zorg die ze besteedt aan kwaliteit, niet alleen van het product zelf, maar ook van de manier waarop het aan klanten wordt geschonken en aangeboden.

De deelnemers aan de editie van de wedstrijd dit jaar kwamen uit Australië, België, Bulgarije, Canada, Cyprus, de Tsjechische Republiek, Dubai, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongkong, Hongarije, Israël, Italië, Japan, Kazachstan, Nieuw-Zeeland, Portugal, Roemenië, Rusland, Singapore, Spanje, Nederland, Oekraïne en de VS.

Ann Vereecken, Global Brand Director bij Stella Artois®, verklaarde: "Wanneer we het hebben over de wijze waarop consumenten Stella Artois® ervaren, komt het erop aan ook de kleinste details niet uit het oog te verliezen. Kwaliteit staat centraal, en dat moet ook zo, bij alles wat we doen. Daarom besteden we zoveel aandacht aan de manier waarop Stella Artois® wordt geschonken en nemen we de tijd om onze handelspartners te leren dat ze fier moeten zijn wanneer ze dit merk op de juiste manier kunnen serveren. We zijn bijzonder blij dat zovele markten ons daarin volgen. Zo kunt u er zeker van zijn dat uw favoriete merk waar ook ter wereld in optimale omstandigheden wordt geserveerd."

De jaarlijkse productie van Stella Artois® is gestegen van enkele honderden hectoliter tot bijna 10 miljoen hectoliter in 2003. Vandaag is Stella Artois®, het op vier na grootste internationale luxebier ter wereld en één van de twee snelst groeiende internationale luxemerken. Bovendien is 2004 veelbelovend begonnen, met een interne volumegroei van +6,2% in de eerste helft van dit jaar.

Over InBev

InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld in volume. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte overnames en door de consument op de eerste plaats te zetten. InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Leffe®, Hoegaarden®, Staropramen® en Bass®. InBev stelt ongeveer 70.000 mensen te werk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2003 realiseerde InBev een netto-omzet van ongeveer E9,3 miljard (2003 pro forma).

Stella Artois®, zet de toon voor superieure kwaliteit en waarde. Het Belgisch pilsbier met een geschiedenis die terug gaat tot 1366. Vandaag is Stella Artois® één van Interbrew's drie topmerken en één van de twee snelst groeiende internationale luxebieren. Stella Artois® wordt wereldwijd verkocht in meer dan 120 landen. Bezoek www.StellaArtoisScreen.com en ontdek zowel het internationale sponsoring platform,'film", als de activiteiten van Stella Artois®.

Bezoek voor meer informatie onze website www.inbev.com.

Contactinformatie

Vicky Palmeri
Corporate Press Officer
Tel: +32-16-31-51-61
Fax: +32-16-31-59-69
Email : vicky.palmeri@inbev.com


-----------------------


-----------------------

---- --