Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
SAS realiseert mondiaal sterke groei met business intelligence-oplossingen
-- SAS®9, verticale oplossingen zorgen voor 12 procent inkomstengroei --
HUIZEN, 28 oktober 2004 SAS, leverancier van business intelligence-oplossingen, maakt bekend dat het succes, zowel financieel als bij klanten ook in het derde kwartaal van 2004 voortduurt. Dit blijkt uit de 12 procent inkomstengroei in 2004 vergeleken met 2003. De motor van deze groei voor SAS is de introductie van de reeks oplossingen behorend bij het SAS®9 Intelligence Platform, die in het eerste kwartaal van 2004 op de markt zijn gebracht.
Klanten van SAS nemen het SAS®9 Platform snel in gebruik. Ondernemingen en organisaties die SAS®9 in gebruik hebben genomen, zijn onder andere: Amazon.com Holdings Inc., American Express International, het U.S. Department of Homeland Security, Celebrity Cruises, Kraft Foods Global en Marriott International, alle gevestigd in de Verenigde Staten; Orange en Pacifica in Frankrijk; BBVA in Spanje, Bell Canada, Statistics Norway en Telenor Direkte in Noorwegen. Deze organisaties hebben zich gevoegd bij de meer dan 9.600 andere bedrijven die het platform al hadden geïmplementeerd.
We zijn ervan overtuigd dat deze goede resultaten het bewijs zijn van een groeiend besef dat onze oplossingen meer bieden dan traditionele businessinformatie en onze klanten op betrouwbare en proactieve wijze ondersteunen bij inkomstengroei en winstgevendheid , zegt Dr. Jim Goodnight, CEO bij SAS. Het SAS®9 Intelligence Platform biedt een krachtig fundament voor een reeks oplossingen die het performancemanagement van de gehele onderneming ondersteunt, iets dat andere vendors niet kunnen leveren.
Recente successen
· Software Magazine zette SAS op Nr.1 in de categorie Business Intelligence/Analytics.
· SAS is verkozen als lid van de Supply & Demand Chain Executive 100.
· Volgens CRM magazine is SAS de CRM marktleider in CRM Analytics en een marktleider in Marketing Performance Management. Bovendien kreeg Goodnight een plek in de CRM Hall of Fame. SAS-klant AAA Mid-Atlantic won een CRM Elite award.
· SQL Server Magazine verklaarde SAS Enterprise Miner" software tot de winnaar in de categorie Beste Data Mining Product in de eerste Readers Choice Awards die door het tijdschrift is gehouden.
· CMP Media s Intelligent Enterprise magazine verklaarde SAS tot winnaar in drie afzonderlijke categorieën in zijn zevende jaarlijkse Readers Choice Awards voor Beste IT-producten. De 80.000 abonnees wezen SAS-software aan als winnaar in de categorieën: Best Data Mining (SAS Enterprise Miner); Best Text Analysis (SAS Text Miner); en Best Predictive Modeling and Planning (SAS/STAT® and SAS High-Performance Forecasting).
Over SAS
SAS levert business intelligence software en dienstverlening die werkelijke enterprise intelligence creëert. SAS oplossingen worden gebruikt door meer dan 40.000 organisaties, om winstgevendere relaties te ontwikkelen tussen klanten en leveranciers en om accuratere en beter gefundeerde beslissingen mogelijk te maken die bedrijven kunnen laten groeien. SAS biedt volledige integratie van data warehousing, analytische en traditionele BI-toepassingen waardoor grote hoeveelheden gegevens kunnen worden getransformeerd tot werkelijke informatie. Al bijna drie decennia biedt SAS haar klanten overall ter wereld The Power to Know. In Nederland heeft SAS een kantoor in Huizen. Meer informatie op de website: www.sas.com/nl
Meer informatie voor de redactie:
SAS
Hussein Ibrahim
Tel. 035 6996947
e-mail: hussein.ibrahim@snl.sas.com
Potters PR
Monique Potters
Tel. 0345 501 595
Mobiel: 06 28 88 96 32
E-mail: monique@potterspr.nl