Ingezonden persbericht
BMC Software breidt mainframe-component in de BSM-strategie uit
Complete oplossing voor beheer van business services
SCHIPHOL-RIJK, 28 oktober 2004 - BMC Software, Inc. ,
toonaangevende leverancier van Enterprise Management oplossingen, maakte
vandaag een forse uitbreiding bekend van de BSM mainframe-ondersteuning door
middel van nieuwe, geïntegreerde systemen
. De integratie van de MAINVIEW® systemen voor mainframe-beheer en de
integratie van SmartDBA® systemen voor gegevensbeheer in het nieuwe BMC®
Service Impact Manager biedt betere mogelijkheden om de relaties tussen de
mainframe-omgeving en de zakelijke doelstellingen van een organisatie te
begrijpen en te beheren, zodat een complete Business Service Management
strategie geïmplementeerd kan worden.
Bill Miller, vice president en general manager mainframe solutions bij BMC
Software: "Elke oplossing die IT-beheer van business services mogelijk
maakt, heeft per definitie te kampen met een enorm gat in de logica als er
geen rekening wordt gehouden met het mainframe-platform. De grote kracht van
onze BSM-strategie is dat er wel aandacht is voor de samenwerkende delen van
het geheel, de mainframe en distributed-resources. Wij beschikken over ruime
ervaring met de mainframe-component en juist op dat aspect onderscheiden we
ons van de concurrentie. Wij bieden als enige in de branche een complete
oplossing voor het afstemmen van IT-beleid en bedrijfsdoelstellingen."
Voor de meeste bedrijven in de Fortune Top-1000 lijst is het mainframe nog
altijd de drijvende kracht achter het zakelijk functioneren. De mogelijkheid
om mainframe-activiteit te meten is dan ook precies hetgeen IT-managers
nodig hebben om ervoor te zorgen dat de vaak zeer hoge verwachtingen wat
betreft service in de praktijk worden gerealiseerd. Met de aangekondigde
nieuwe producten, BMC Impact Integration for MAINVIEW en BMC Impact
Integration for SmartDBA
, biedt BMC Software de mogelijkheid van business impact rapportage en
business impact analyse op mainframe-niveau. De informatie die hierbij wordt
verkregen kan bovendien geïntegreerd worden in het totale IT-beheer.
Volledig beheer van de mainframe-infrastructuur
IT-Beheer vanuit zakelijk perspectief veronderstelt volledige controle en
beheer van alle samenstellende componenten: het mainframe zelf, het
besturingssysteem, de subsystemen, databases, opslagstations, applicaties,
enzovoort. Als die basis eenmaal is gelegd, is het mogelijk systeem-events
te filteren, met elkaar in verband te brengen en vervolgens over te brengen
naar BMC Service Impact Manager, waar prioriteiten kunnen worden gesteld en
conflicten worden opgelost.
Het MAINVIEW productaanbod van BMC Software biedt eenvoudig te gebruiken en
kosten-effectieve oplossingen voor monitoring, beheer, automatisering en
optimalisering van z/OS- en OS/390-applicaties en -resources. Op basis van
de MAINVIEW AutoOPERATOR technologie zorgt BMC Impact Integration for
MAINVIEW voor volledige integratie van deze oplossingen in BMC Service
Impact Manager. Alarmbeheer en automatische reacties in het geval van
alarmsituaties behoren tot de mogelijkheden, waardoor een basis ontstaat
voor praktische inrichting van het platform.
SmartDBA voegt daar vervolgens een degelijke vorm van domein-expertise ten
aanzien van IMS en DB2 aan toe met tools en utilities voor de volledige set
taken op het gebied van beheer, prestatiebewaking en systeemherstel. Deze
zijn nodig voor het totale beheer van databases op dit platform. Events
afkomstig uit MAINVIEW worden ook opgenomen in SmartDBA, voor verdere
verfijning en verwerking.
Vanwege de ervaring in de omgang met database-omgevingen is SmartDBA in
staat informatie met betrekking tot alarmsituaties op een zinvolle manier te
interpreteren en op die manier de interne relaties en configuratiekenmerken
van de database-structuur bloot te leggen. Daardoor is BMC Impact
Integration for SmartDBA op zijn beurt in staat de relaties te ontdekken
tussen zakelijke services, systeemcomponenten en processen die deze services
aansturen.
Verbeterd presteren van de databases
BMC Impact Integration for SmartDBA is niet het enige nieuws van BMC
Software. Er is ook een belangrijke uitbreiding van de BSM Infrastructure
Management-oplossingen te verwachten met de introductie van SmartDBA
Database Performance for DB2. Dit is een systeem voor totaal prestatiebeheer
van databases in een DB2-omgeving, en is met deze nieuwe versie volledig
integreerbaar met het BMC Service Impact Management. Het systeem betekent
een flinke stap voorwaarts in de intenties van BMC Software om de
afzonderlijke database-systemen volledig te integreren. Dit is mogelijk door
middel van de via internet functionerende SmartDBA GUI Console, ondersteund
door nieuwe mogelijkheden voor automatische probleemdetectie en
probleemoplossing. Het vermogen om de op die manier geregistreerde events
ook te kunnen verwerken in het BSM management, geeft de database-beheerder
een nieuw arsenaal aan gereedschappen en automatiseringsmogelijkheden voor
correcties. Een hoog niveau van ononderbroken dienstverlening begint nu een
reële optie begint te worden..
BMC Service Impact Manager
BMC Service Impact Manager is een real-time systeem voor Service Impact
Management dat IT-operators, service managers en eindverantwoordelijken
zakelijk relevante informatie verschaft over de actuele status van diensten
die een organisatie levert. Doelgerichte analyses geven IT-personeel en
helpdesk-medewerkers de mogelijkheid exact vast te stellen wat voor effect
de IT-resources uitoefenen op het functioneren van de zakelijke diensten.
Bovendien kunnen ze indien nodig corrigerend op te treden. Dashboards en
rapporten die via internet worden gepresenteerd, geven het management van
een onderneming volledig inzicht in de zakelijke effecten van IT-problemen
en het functioneren van IT-diensten. Hierbij brengen servicemodellen het
IT-beheer en het zakelijk presteren in kaart als hulpmiddel voor
optimalisering van dienstenaanbod en -planning.
Over BMC Software
BMC Software, Inc. , is een vooraanstaand leverancier van
oplossingen op het gebied van Enterprise Management voor beheer van
IT-infrastructuur vanuit zakelijk perspectief. BMC Software levert
oplossingen voor Business Service Management in de vorm van
bedrijfssystemen, applicaties, databases en service management. BMC Software
is opgericht in 1980 en heeft wereldwijd vestigingen. Over het boekjaar 2004
realiseerde de firma een omzet van meer dan $1,4 miljard. Bezoek voor meer
informatie de website van BMC Software: http://www.bmc.com.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 B.V.
Liesbeth Kramer
Tel: 020-5304349
E-mail: liesbethk@text100.nl
###
BMC Software, de BMC Software logo's en alle ander namen van producten of
diensten van BMC Software zijn al dan niet geregistreerde handelsmerken van
BMC Software, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de
desbetreffende organisaties. © 2004, BMC Software, Inc. Alle rechten
voorbehouden.