Forse verbeteringen toeleveringsketen van Misco dankzij aanpassingen op basis van metingen
Misco Awards 2004 voor de best presterende fabrikanten en distributeurs
Amstelveen, 28 oktober - Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft Misco - voorheen 06 Software - de best presterende fabrikanten en distributeurs bekroond met de Misco Awards. Misco kent deze bekroningen toe op basis van de prestaties van de belangrijkste fabrikanten en distributeurs in het toeleveringskanaal. Deze prestaties worden gemeten volgens een methode die twee jaar geleden in samenwerking met Universiteit Nyenrode is ontwikkeld en zich richt op factoren die belangrijk zijn binnen een toeleveringsketen zoals snelheid, informatie, bereikbaarheid, kwaliteit, flexibiliteit en kosten.
"Ten opzichte van vorig jaar laten de scores van distributeurs en leveranciers een duidelijke verbetering zien. Het blijkt dat de metingen het beoogde effect hebben, wij presteren beter doordat onze toeleveranciers beter presteren. Elke deelnemer in de toeleveringsketen profiteert hiervan", zegt Eddy Gans, directeur van Misco in Nederland. "We kunnen alleen succesvol zijn en blijven als alle spelers in de toeleveringsketen optimaal met elkaar schakelen en elkaar op de juiste koers houden. De meest distributeurs en fabrikanten realiseren zich dat, wat blijkt uit het feit dat zij ons initiatief om de prestaties van het toeleveringskanaal te meten serieus nemen. Er zijn door diverse bedrijven flinke sprongen vooruit gemaakt, waardoor de verschillen met de top kleiner zijn geworden. Tot deze stijgers behoren diverse fabrikanten zoals Logitech, Kensington en IBM. Anderen hebben hun toppositie weten te behouden, waaronder HP en distributeur Ingram Micro die dit jaar de allerhoogste score had."
De toeleveringsketen van Misco heeft op basis van deze metingen bedrijfsprocessen aangepast en dat heeft tot sterke verbeteringen geleid. Met diverse fabrikanten heeft het bedrijf sales- en marketingprogramma's georganiseerd om het kennisniveau van de Misco- medewerkers te verbeteren zodat zij hun klanten beter kunnen adviseren.
Daarnaast is het aantal retourzendingen sterk afgenomen en is het aantal klachten meer dan gehalveerd. Ook is de facturatiedoorlooptijd van fabrikanten aan Misco sterk verbeterd, waardoor ook de klant sneller een factuur krijgt. Door al deze verbeteringen kan Misco de klanten beter van dienst zijn, maar ook voor het bedrijf zelf zijn er belangrijke voordelen. Zowel het aantal orders als de omzet per werknemers is gestegen en zijn de productlijnen nu ondergebracht bij de best presterende distributeurs.
Misco heeft de volgende Awards toegekend in drie verschillende categorieën:
In de categorie 'Fabrikanten en Distributeurs' ging de Award voor 'Beste marketing actie' naar Freecom Europe. Kingston ontving in dezelfde categorie de Award voor 'Beste performer in 2004 ten opzichte van 2003' en Jordi van Riemsdijk van Ingram Micro mocht de Award voor 'Beste contactpersoon' in ontvangst nemen.
In de categorie 'Fabrikanten' werden vier Awards uitgereikt. De Award 'Beste in computers en randapparatuur' ging naar HP, de Award 'Beste in software' naar Microsoft, de Award 'Beste in netwerk en datacomproducten' werd overhandigd aan APC en de Award voor 'Beste in overige producten' ging naar Imation.
De categorie 'Distributeurs' kende twee Awards. De Award voor 'Beste broadline distributeur' werd overhandigd aan Ingram Micro en de Award voor 'Beste gespecialiseerde distributeur' ging naar PST.
Misco (Microcomputers Supplies Company).
In Europa is Misco al een aantal jaren nummer één in haar categorie, met vestigingen in Engeland (het Europese hoofdkantoor), Schotland, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden. De Nederlandse vestiging van Systemax bestaat sinds 1985 en was tot
1 september 2004 bekend onder de naam 06 Computers, Software & Solutions. De naamswijziging is ingegeven door een toenemende internationalisatie die de organisatie enorme kansen biedt. Maar het vereist optimale herkenbaarheid en de naam Misco - reeds een begrip in een aantal landen - biedt deze herkenbaarheid.
Misco levert computers, software, randapparatuur en supplies aan bedrijven, overheidsinstellingen en multinationals, waarbij snelle leveringen, lage prijzen, optimale dienstverlening en een hoge mate van klanttevredenheid de belangrijkste kenmerken zijn. In 1995 lanceerde het bedrijf - als eerste in Nederland - een commerciële website (www.misco.nl) en implementeerde datzelfde jaar het 'virtual warehousing' concept, waardoor sneller, tegen lagere kosten, meer producten kunnen worden aangeboden. Het is een van snelst groeiende 'click and mortar' organisaties van Nederland, met 120 medewerkers en 50.000 actieve klanten.