Ingezonden persbericht


Glasbak en glascruncher uitgereikt

Campagne Eindeloos. Horeca. Glas ten einde

WOERDEN, 28 oktober 2004 -- Grandcafé Zeventies Eighties uit Almere en Café De Zeeuwse Babbelaar uit Sint Maartensdijk zijn de winnaars geworden van respectievelijk de 'Glass cruncher' ter waarde van E1995,- en de 'op maat' gemaakte glasbak ter waarde van E1000,- in de campagne Eindeloos. Horeca. Glas.

In de maanden juni, juli en augustus is horecabreed de campagne 'Eindeloos. Horeca. Glas' gehouden. De actie had tot doel, het inzamelen van glas in de horeca te bevorderen en om nogmaals te benadrukken, wat je wel en wat je niet in de glasbak mag stoppen. De actie was gericht op de leden van Koninklijk Horeca Nederland en hun medewerkers en had als subdoel hen weer attent te maken op het milieubelang van het apart inzamelen van glas. Bovendien is het gescheiden aanleveren van afval vaak goedkoper en draagt het bij aan een goed imago van het bedrijf in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Uit een recent verschenen rapport van het EIM blijkt dat de horeca haar verantwoordelijkheid neemt op het gebied van maatschappelijk ondernemen. De horeca steekt met kop en schouders boven andere branches uit als het gaat om maatschappelijk ondernemen. In de horeca is gemiddeld 57% van de ondernemingen bezig met maatschappelijk ondernemen, terwijl dit in andere branches op gemiddeld 47% ligt.

Bij de foto's:
Foto 1: Echtpaar van Tweel van Grandcafé Zeventies Eighties met Harry Regeer van de firma 'Glasscruncher' Foto 2: Familie van Zetten van Café De Zeeuwse Babbelaar uit Sint-Maartensdijk met de cheque voor een op maat gemaakte glasbak.


---

Noot voor de redactie -