Gemeente Den Helder

28-10-2004
Vergaderingen

Donderdag 28 oktober: raadscommissie Financiële en Economische Zaken. Op de agenda staan onder meer de volgende agendapunten:
- voorstel tot het vaststellen van de programmabegroting 2005-2008;
- voorstel tot het wijzigen van verschillende verordeningen, namelijk: de heffing en invordering van rioolrechten, de heffing en invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten, de heffing en invordering van lijkbezorgingsrechten, de heffing en invordering van haven- en kadegelden, de heffing en invordering van onroerende zaakbelasting;

- voorstel tot het wijzigen van de diverse belastingverordeningen;
- voorstel tot het vaststellen van de Tarievenverordening voor diverse diensten en werkzaamheden door de gemeente Den Helder;
- voorstel tot het beschikbaar stellen van de kredieten voor de vervangingsinvesteringen
2004;

- Voorstel tot het beschikbaar stellen van de kredieten voor de vervangingsinvesteringen
2005;

- Brief van mevrouw Biersteker over de Stuurgroep economische ontwikkelingen;

- Twee brieven van het CIV Den Helder van 10 september 2004 over het onttrekken van de
kade Het Nieuwe Werk aan de openbaarheid;

- Stand van zaken rond De Kooy.

Maandag 1 november: Rekenkamercommissie.
Deze vergadering stond gepland op woensdag 27 oktober, maar is verschoven naar deze dag in verband met een extra raadsvergadering op die dag. De agenda vermeldt onder meer:

- opdracht aan de accountant voor onderzoek jaarrekening 2004
- opdracht aan de accountant voor verdiepingsonderzoek
- benoeming plaatsvervangend voorzitter Rekenkamercommissie.

Dinsdag 2 november: extra commissie Bestuur, Personeel, Openbare orde en Veiligheid.
Deze commissievergadering is geheel gewijd aan het thema veiligheid.

U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissie inspreken. Het maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.

De vergaderingen beginnen om 20 .00uurenwordengehoudeninhet stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De volledige agendas kunt u nalezen op deze website onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen . U kunt de agenda's ook krijgen bij het Centraal Informatiepunt in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 8.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 8.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 8.00 uur tot 19.30 uur.