28-10-2004
Vergaderingen
Donderdag 28 oktober: raadscommissie Financiële en Economische Zaken.
Op de agenda staan onder meer de volgende agendapunten:
- voorstel tot het vaststellen van de programmabegroting 2005-2008;
- voorstel tot het wijzigen van verschillende verordeningen, namelijk:
de heffing en invordering van rioolrechten, de heffing en invordering
van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten, de heffing en
invordering van lijkbezorgingsrechten, de heffing en invordering van
haven- en kadegelden, de heffing en invordering van onroerende
zaakbelasting;
- voorstel tot het wijzigen van de diverse belastingverordeningen;
- voorstel tot het vaststellen van de Tarievenverordening voor diverse
diensten en werkzaamheden door de gemeente Den Helder;
- voorstel tot het beschikbaar stellen van de kredieten voor de
vervangingsinvesteringen
2004;
- Voorstel tot het beschikbaar stellen van de kredieten voor de
vervangingsinvesteringen
2005;
- Brief van mevrouw Biersteker over de Stuurgroep economische
ontwikkelingen;
- Twee brieven van het CIV Den Helder van 10 september 2004 over het
onttrekken van de
kade Het Nieuwe Werk aan de openbaarheid;
- Stand van zaken rond De Kooy.
Maandag 1 november: Rekenkamercommissie.
Deze vergadering stond gepland op woensdag 27 oktober, maar is
verschoven naar deze dag in verband met een extra raadsvergadering op
die dag. De agenda vermeldt onder meer:
- opdracht aan de accountant voor onderzoek jaarrekening 2004
- opdracht aan de accountant voor verdiepingsonderzoek
- benoeming plaatsvervangend voorzitter Rekenkamercommissie.
Dinsdag 2 november: extra commissie Bestuur, Personeel, Openbare orde
en Veiligheid.
Deze commissievergadering is geheel gewijd aan het thema veiligheid.
U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissie inspreken. Het maakt
niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel
over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende
vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in
totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor
aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt
inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten
het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de
voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal
sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur
waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft
opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen,
keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond
van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een
klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact
opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.
De vergaderingen beginnen om 20 .00uurenwordengehoudeninhet
stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De
volledige agendas kunt u nalezen op deze website onder de rubriek
Bestuur & Politiek/vergaderingen . U kunt de agenda's ook krijgen bij
het Centraal Informatiepunt in het stadhuis, geopend op maandag,
dinsdag en vrijdag van 8.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 8.00
uur tot 15.30 uur en op donderdag van 8.00 uur tot 19.30 uur.
Gemeente Den Helder