____________________ Zoeken
Glasbak en glascruncher uitgereikt
Persbericht 28 oktober 2004
Campagne Eindeloos Horeca Glas ten einde
Glasbak en glascruncher uitgereikt
WOERDEN, 28 oktober 2004 -- Grandcafé Zeventies Eighties uit Almere en
Café De Zeeuwse Babbelaar uit Sint Maartensdijk zijn de winnaars
geworden van respectievelijk de Glass cruncher ter waarde van 1995,-
en de op maat gemaakte glasbak ter waarde van 1000,- in de campagne
Eindeloos Horeca Glas.
In de maanden juni, juli en augustus is horecabreed de campagne
Eindeloos Horeca Glas gehouden. De actie had tot doel, het inzamelen
van glas in de horeca te bevorderen en om nogmaals te benadrukken, wat
je wel en wat je niet in de glasbak mag stoppen. De actie was gericht
op de leden van Koninklijk Horeca Nederland en hun medewerkers en had
als subdoel hen weer attent te maken op het milieubelang van het apart
inzamelen van glas. Bovendien is het gescheiden aanleveren van afval
vaak goedkoper en draagt het bij aan een goed imago van het bedrijf in
het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Uit een recent verschenen rapport van het EIM blijkt dat de horeca
haar verantwoordelijkheid neemt op het gebied van maatschappelijk
ondernemen. De horeca steekt met kop en schouders boven andere
branches uit als het gaat om maatschappelijk ondernemen. In de horeca
is gemiddeld 57% van de ondernemingen bezig met maatschappelijk
ondernemen, terwijl dit in andere branches op gemiddeld 47% ligt.
Download afbeelding
Foto 1: Echtpaar van Tweel van Grandcafé Zeventies Eighties met Harry
Regeer van de firma Glasscruncher
Download afbeelding
Foto 2: Familie van Zetten van Café De Zeeuwse Babbelaar uit
Sint-Maartensdijk met de cheque voor een op maat gemaakte glasbak.
---
Noot voor de redactie