Koninklijk Horeca Nederland

____________________ Zoeken

Glasbak en glascruncher uitgereikt

Persbericht 28 oktober 2004
Campagne Eindeloos Horeca Glas ten einde
Glasbak en glascruncher uitgereikt

WOERDEN, 28 oktober 2004 -- Grandcafé Zeventies Eighties uit Almere en Café De Zeeuwse Babbelaar uit Sint Maartensdijk zijn de winnaars geworden van respectievelijk de Glass cruncher ter waarde van 1995,- en de op maat gemaakte glasbak ter waarde van 1000,- in de campagne Eindeloos Horeca Glas.

In de maanden juni, juli en augustus is horecabreed de campagne Eindeloos Horeca Glas gehouden. De actie had tot doel, het inzamelen van glas in de horeca te bevorderen en om nogmaals te benadrukken, wat je wel en wat je niet in de glasbak mag stoppen. De actie was gericht op de leden van Koninklijk Horeca Nederland en hun medewerkers en had als subdoel hen weer attent te maken op het milieubelang van het apart inzamelen van glas. Bovendien is het gescheiden aanleveren van afval vaak goedkoper en draagt het bij aan een goed imago van het bedrijf in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Uit een recent verschenen rapport van het EIM blijkt dat de horeca haar verantwoordelijkheid neemt op het gebied van maatschappelijk ondernemen. De horeca steekt met kop en schouders boven andere branches uit als het gaat om maatschappelijk ondernemen. In de horeca is gemiddeld 57% van de ondernemingen bezig met maatschappelijk ondernemen, terwijl dit in andere branches op gemiddeld 47% ligt.

Download afbeelding

Foto 1: Echtpaar van Tweel van Grandcafé Zeventies Eighties met Harry Regeer van de firma Glasscruncher

Download afbeelding

Foto 2: Familie van Zetten van Café De Zeeuwse Babbelaar uit Sint-Maartensdijk met de cheque voor een op maat gemaakte glasbak.
---

Noot voor de redactie