Ingezonden persbericht
Persbericht
SMS-marketingmiddel friendfinder bindt uitgaanspubliek aan discotheek
Breda, 26 oktober 2004 - Friendfinder, een intelligent één-op-één marketingmiddel voor de Horeca, gaat deze maand live in verschillende discotheken in Nederland en België. Bedenker en ontwikkelaar ClubMessage, zakelijke SMS provider, komt met dit nieuwe product om het uitgaanspubliek aan de horecagelegenheden te binden door middel van een sms-koppeling aan het pasjessysteem van de discotheken en clubs.
Bij het opvragen van een toegangspas van een van de discotheken die met het systeem werken, kan de bezoeker 5 GSM nummers van vrienden opgeven. Niet alleen meldt het pasjessysteem dus wie er aanwezig zijn, maar ook wie niet. Met een gerichte sms-actie kunnen de discotheken hier dus slim gebruik van maken. Wanneer de bezoeker bij binnenkomst zijn pasje door het systeem haalt, kunnen zijn vrienden bijvoorbeeld automatisch een sms'je krijgen met de mededeling dat een van hun vrienden in de desbetreffende club is en dat zij dus ook kunnen komen.
Verder kent het systeem de mogelijkheid de bezoekers met elkaar in contact te brengen door middel van een datingsite gelinkt aan de discotheek. Op deze site kunnen bezoekers zich aanmelden en worden zij aan elkaar gekoppeld. Door middel van een sms worden ze met elkaar in contact gebracht op het moment dat ze allebei in de discotheek aanwezig zijn.
ClubMessage introduceert het marketingmiddel naar aanleiding van een onderzoek dat zij heeft uitgevoerd onder bezoekers van discotheken. Hieruit blijkt dat bezoekers hun keuze van uitgaansgelegenheid niet hoofdzakelijk baseren op de muziek, locatie of uitstraling, maar op de aanwezigheid van hun vrienden. Friendfinder speelt hier effectief op in. "Friendfinder is de top van jongerenmarketing en het levert een hoop extra klandizie op", vertelt Ron van Dinteren van discotheek De Kelder in Hank. "Ik ben ervan overtuigd dat jongeren dit ook een interessant project vinden."
Jeroen van Glabbeek, directeur van ClubMessage, zegt: "De toekomst van sms-marketing is LBS (Location Based Services) waarbij door middel van de GSM masten de locatie van een mobiele telefoon bepaald wordt. Wanneer alle operators LBS ondersteunen is een koppeling met een pasjessysteem niet meer perse nodig om te weten wie wel en niet aanwezig is. Dan kunnen we overal locatiegebaseerde diensten aanbieden, ook buiten de horeca. Denk bijvoorbeeld aan onze klanten in de transportbranche of de zorgsector. Zij zullen ook erg gebaat zijn bij een eenvoudige manier om te achterhalen wie waar is. ClubMessage wil graag voorop blijven lopen in bij deze ontwikkeling."
Over ClubMessage:
ClubMessage is de grootste zakelijke SMS provider op het gebied van bulk SMS. Klanten van ClubMessage bevinden zich in branches als horeca, transport, techniek, marketing, zorg en onderwijs. ClubMessage verkoopt producten en diensten op basis van haar eigen SMS-netwerk aan bedrijven actief op het gebied van techniek, marketing en planning. Tot de klantenkring behoren onder meer Heineken, Unilever, Philips, Radio538 en de FNV. Vanuit de twee hoofdvestigingen in Nederland en Polen worden naast deze landen producten en diensten geleverd in België, Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. ClubMessage bereikt wekelijks honderdduizenden mensen per SMS. Meer informatie over ClubMessage is te vinden op www.clubmessage.nl.
Voor meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong BV
Margriet Luttikhuizen
T: (020) 421 05 65
E: margriet@l-dj.nl
ClubMessage BV
Jeroen van Glabbeek
T: (076) 521 24 80
E: jeroen@clubmessage.net