Ingezonden persbericht
SeeBeyond introduceert Financial Services SOA-service
Hoofddorp, 25 oktober 2004 - SeeBeyond (Nasdaq: SBYN), leverancier van het
eerste open integratieplatform (SeeBeyond ICAN) voor de ontwikkeling en
inzet van composite applications op basis van een service-oriented
architecture, introduceert zijn Financial Services SOA-service (FS-SOA).
Deze dienst maakt de snelle bouw en inzet van de nieuwe-generatie composite
applications voor financiële diensten mogelijk.
Organisaties binnen de financiële dienstverlening kennen uiteenlopende
uitdagingen, zoals minder marge op basisdiensten, veranderingen op het
gebied van regelgeving en de geopolitieke omgeving, hogere
IT-onderhoudskosten en grotere concurrentie. Daarom zoeken deze
organisaties naar efficiënter manieren van vereffeningen in internationale
operaties en naar mogelijkheden om sneller maatregelen te kunnen nemen om
kosten en risico's te beperken.
Daarnaast hebben veel bedrijven te maken met een achterstand op het vlak
van applicatieontwikkeling als gevolg van de voortdurende aandacht voor het
verlagen van IT-kosten en de invoering van nieuwe regelgevingen.
De voordelen van een geïntegreerde, servicegeoriënteerde oplossing kunnen
grote invloed hebben op de Total Cost of Ownership (TCO) van
applicatieontwikkeling. Uit recent onderzoek van Butler Group ('Developing
Composite Applications; Comparing the Total Cost of Ownership', oktober
2004) blijkt dat organisaties die het SOA-gebaseerde ICAN 5-platform van
SeeBeyond gebruiken, tot 86% tijd besparen op de bouw en ontwikkeling van
composite applications. Dit leidt tot een besparing van 58% op de totale
projectkosten.
Jeff Gleason, Director IT strategies for the Financial Markets Group bij
SeeBeyond-klant AEGON USA: "In het verleden zaten we met
point-to-point-integratie en ontwikkeltechnieken te zeer vast aan de
bijbehorende systemen. Dit had negatieve effecten op de implementatiekosten
van nieuwe producten en de time-to-market voor de nieuwe mogelijkheden. Met
SeeBeyond ICAN 5 beschikken we over één platform voor de bouw van
serviceondersteunende processen. Daarbij hebben we de eerste bewijzen van
kostenbesparingen al gezien bij drie services uit bedrijfsprocessen die we
in honderden verschillende programma's inzetten."
Een SOA voor organisaties in de financiële dienstverlening moet bestaan uit
een set modulaire services op basis van een webservices-architectuur. Deze
richten zich op de lagen van de servicegeoriënteerde architectuur,
inclusief connectiviteit voor applicaties en messaging, inbedding en
aansturing van bedrijfsprocessen en de definitie van composite
applications. Het SeeBeyond FS-SOA 'FastTrack'-consulting-aanbod bevat
modules voor visieontwikkeling, definitie, creatie van een raamwerk,
training en pilot-ontwikkeling. Het aanbod biedt verder opties voor
SWIFTNet, corporate connectivity voor betalingen, corporate acties,
securities-verwerking, exception management en een éénduidig beeld voor
databeheer en integratie van financiële datastromen. Met dit
consulting-aanbod kunnen snel composite applications specifiek voor
financiële diensten ontwikkeld worden. Dit beïnvloedt zowel de tijd als de
kosten voor de gehele ontwikkelcyclus.
"De implementatie van een FS-SOA verschaft financiële dienstverleners
concreet concurrentievoordeel doordat het een architectuur biedt, die
bestaande applicaties en bedrijfsprocessen bundelt om composite
applications te ontwikkelen met toegevoegde waarde", aldus Tom de Wit,
Sales Director bij SeeBeyond Benelux. Het hergebruik van data en processen
binnen de gehele organisatie zal leiden tot een aanzienlijke verhoging van
de ROI en een versnelling van de time-to-market en time-to-value van nieuwe
producten en diensten."
Het SeeBeyond FS-SOA-aanbod is gebaseerd op de SeeBeyond Integrated
Composite Application Network Suite (SeeBeyond ICAN), het voorkeursplatform
voor veel grote financiële organisaties. Enkele klanten van SeeBeyond op
het gebied van financiële dienstverlening zijn: ABN Amro, Banca IMI, BNP
Paribas, Clearstream, Commerzbank, Hypovereinsbank, KBC Securities,
Nicholas Applegate Capital Management, Northern Trust, Standard Bank, UBS
Global Asset Management en Zurcher Kantonalbank.
SeeBeyond
SeeBeyond (Nasdaq: SBYN) levert een volledig geïntegreerde, op standaarden
gebaseerde omgeving voor de snelle ontwikkeling en inzet van bedrijfsbrede
oplossingen gebaseerd op bestaande systemen en infrastructuren. Het bedrijf
heeft ruim 15 jaar ervaring met het ontwikkelen en integreren van
innovatieve software bij Global 2000-bedrijven. SeeBeyonds Integrated
Composite Application Network-suite (SeeBeyond ICAN) gaat verder dan
Enterprise Application Integration en helpt bedrijven hun kosten te
verlagen, hun marktaandeel te vergroten en de klantenservice te verbeteren.
SeeBeyond heeft wereldwijd ruim 1.900 klanten, waaronder ABB, ABN Amro,
DuPont, Fujitsu, General Motors, Hewlett-Packard, Kluwer, Pfizer, Samsung,
Schiphol en Sprint.
Ingezonden persbericht