Ingezonden persbericht
Recordomzet voor Quality On-Line in derde kwartaal
Omzet verdubbeld, groeiend partnernetwerk, toenemende vraag naar kwaliteitsinformatiesystemen
Enschede, 25 oktober 2004 - Quality On-Line, marktleider op het gebied van informatiesystemen voor kwaliteitsmanagement, heeft in het derde kwartaal haar doelstelling ruimschoots overtroffen. De groei van de onderneming zet zich onverminderd voort en een nieuwe samenwerkingsovereenkomst met CEA Technology betekent wederom een uitbreiding van het partnernetwerk.
CEA Technology is een belangrijke softwareleverancier op het gebied van engineering, constructie en Plant Lifecycle Management. Sinds de oprichting in 1987 heeft het bedrijf kantoren in Europa en Noord-Amerika gevestigd. Daarnaast is er een zorgvuldig geselecteerd, wereldwijd dealernetwerk opgebouwd.
CEA Technology biedt een breed scala aan high-level CAE-, CAD- en Plant Lifecycle Management-softwareoplossingen (zie www.cea-int.com). CEA Technology completeert door het partnership zijn productassortiment met de Quality On-Line-software voor incident management, klachtenmanagement en documentmanagement. De software wordt onder OEM-licenties meegeleverd. Door deze samenwerking profiteert Quality On-Line van het internationale dealernetwerk van CEA Technology. Klanten van CEA Technology zijn onder andere Shell, Unilever, Pfizer, Exxon, Norit, Nestlé, BP, Siemens en DSM.
Het is een trend dat steeds meer internationale bedrijven kiezen voor het centraliseren van hun ICT-infrastructuur en informatiesystemen. Dit was onder meer het geval bij TriSure Closures waar Quality On-Line document management de internationale standaard is geworden. Bij Brink International is de eerste stap gezet naar de globalisering van klachtenmanagement. Quality On-Line concludeert dat de absolute waarde van bestaande klanten toeneemt.
Naast deze trend levert het partnerbeleid een belangrijke bijdrage aan de groei van Quality On-Line. "Het is een strategische keuze geweest om met partners te gaan samenwerken. Hiermee wordt het indirecte verkoopkanaal uitgebreid, waarmee onze internationale groeiaspiraties kunnen worden waargemaakt", aldus Rob Postma, CEO van Quality On-Line. "Onze producten sluiten vaak goed aan bij andere belangrijke spelers in markten als chemie, farmacie, overheid en zakelijke dienstverlening. De partnerstrategie heeft binnen korte tijd tot zeer positieve resultaten geleid. Innovatieve projecten en nieuwe klanten dragen bij aan het groeiscenario van Quality On-Line en het vierde kwartaal wordt met vertrouwen tegemoet gezien."
Noot voor de redactie (
Ingezonden persbericht