Ingezonden persbericht
Persbericht
Tweede fase testen-campagne gestart
'Weet jij het al'
De tweede fase van de hiv-test campagne van Schorer is gestart. Onder het
motto 'Weet jij het al' verschijnen de komende maanden advertenties en
banners in de homomedia die homomannen aansporen om zich op hiv te laten
testen. De pay off in de advertenties luidt: 'Als je op tijd weet dat je
hiv hebt, kun je beter behandeld worden. Positief of negatief, je kunt het
maar beter weten'.
In een viertal advertenties worden homomannen op een directe en
persoonlijke manier aangesproken. De centrale vraag waarmee zij worden
aangesproken luidt: ''Weet jij het al?' Deze vraag gaat vergezeld van
diverse beelden van homomannen. De beelden zijn zodanig gekozen dat
allerlei groepen, zoals jongeren, mannen uit verschillende culturen, mannen
met en zonder relatie en mannen uit uiteenlopende beroepsgroepen en
opleiding zich hierin kunnen herkennen.
'
'Weet jij het al' is de tweede fase in de langlopende hiv-test campagne van
Schorer. Het afgelopen jaar zijn homomannen onder het motto 'Steeds meer
mannen weten het' geinformeerd over het belang van het kennen van de eigen
hiv-status en de voordelen van tijdige behandeling.
In Nederland is ruim de helft van de homomannen wel eens getest is op hiv.
Steeds meer mannen laten zich testen. In 2000 was 42% van de homomannen wel
eens getest. In 2003 was dat 54%. Het is voor de eigen gezondheid
belangrijk om je hiv-status te kennen. Niet testen en erachter komen dat je
hiv-positief bent omdat je ziek wordt, kan betekenen dat je te laat met
medicatie gaat beginnen.
Ingezonden persbericht