Ingezonden persbericht


Amsterdam klaar om nieuwkomers welkom te heten!

AMSTERDAM - 18 Oktober 2004 -

Expats in Nederland, dienstverleners actief in deze industrie en allerlei ander organisaties momenteel de laatste voorbereidingen voor het eerste jaarlijkse 'Welcome to the Netherlands Festival' van zondag 24 oktober aanstaande.

Expatica Communications, zeer bekend onder expats voor haar nieuws en informatie websites voor Engelstaligen (www.expatica.com) en van haar 'I am not a tourist' campagnes organiseert dit 'Welkom Festival' om expats samen te brengen in een onderhoudende en informatieve omgeving. Het festival trekt ondernemingen, verenigingen en zakelijke netwerken van het gehele land om nieuwkomers te verwelkomen in de historische Beurs van Berlage.

Meer dan 2,500 mensen hebben zich inmiddels ingeschreven en meer dan 80 standhouders zullen aanwezig zijn.

Het evenement is een goede mogelijkheid voor expats zich te informeren en tevens allerlei internationale verenigingen en organisaties beter te leren kennen waar men zich bij aan kan sluiten. Aanwezige standhouders - variërend van belastingadviseurs tot sport teams - zullen aanwezig zijn om informatie te verschaffen aan bezoekers.

Door de organisatie is eveneens vermaak voor de deelnemers toegevoegd. Zo zullen onder meer demonstraties van kaas, klompen en tulpen bollen aanwezig zijn om de typisch Nederlandse beleving te creëren.

Onderdeel van het welkom festival vormt tevens diverse presentaties, kinderopvang en vermaak door lokale komedianten.

Gezien de verwachte drukte op dit evenement raadt de organisatie deelnemers aan op tijd te komen. Zie ook www.expatica.com/welcome voor verdere details.

-- einde persbericht --

Voor meer informatie en pers passen kunt u contact opnemen met:

Mark Batty (mark.batty@expatica.com)

Marketing & Events Manager

+31-20-888-4359

Over Expatica Communications - www.Expatica.com

Expatica Communications publiceert lokaal nieuws en informatie voor expatriates in Europa. De onderneming is de belangrijkste Engelstalige nieuws & informatie bron voor expatriates woonachtig in, werkzaam in of verhuizende naar Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Expatica publiceert 10 websites plus vijf landen gespecialiseerde Survival Guides en een geprinte HR newsletter. Met een intelligente, opiniërende en levendige stijl informeert en vermaakt Expatica met lokaal en internationaal nieuws and achtergrond artikelen over onderwerpen die relevant zijn voor expatriates. De uitvoerige agenda's houdt de expat op de hoogte van het laatste op het gebied van uitgaan, reizen, kunst, shoppen, uit eten gaan en community evenementen (zoals wijn proeverijen, speed dating, en thema feesten).

Expatica, het Expatica logo en "I am not a tourist" zijn geregistreerd door Communications BV. Alle rechten voorbehouden.

For more information and press passes, please contact:

Mark Batty (mark.batty@expatica.com)

Marketing & Events Manager

+31-20-888-4359

About Expatica Communications - www.Expatica.com

Expatica Communications publishes news and information for expats in Europe, with sites in Belgium, France, Germany, Netherlands and Spain. Expatica also publishes five, country-oriented Survival Guides and runs sites for Jobs, Dating, Housing and HR professionals. With an intelligent, opinionated and lively style, we inform and entertain with local and international news and feature articles on topics relevant to expatriates. Our comprehensive listings keep expats up-to-date with the latest in travel, arts, shopping, dining and community events, drawing over 400,000 people every month to our network and making Expatica one of the widest-read English publications in Europe.

Expatica, the Expatica logo and "I am not a tourist" are registered trademarks of Expatica Communications BV. All rights reserved.