Ingezonden persbericht


Les in kinderfotografie op i-Trendz

Paviljoen 'Fotografie Trendz' daagt bezoekers uit de mooiste kinderfoto te maken

Amsterdam, 10 augustus 2004 - Wie wil er nu niet mooie foto's maken van de eerste stapjes van zijn kind, of van een gezicht volledig onder de slagroom van de eerste verjaardagstaart? Het lijkt allemaal niet moeilijk maar het resultaat is vaak toch minder spectaculair dan de actie op het moment zelf. Speciaal voor i-Trendz, het nieuwe lifestyle-evenement voor consumentenelektronica en entertainment, geeft fotograaf Peter de Ruiter een 'mini-masterclass digitale kinderfotografie'. Een stoomcursus met allerlei nuttige tips voor het fotograferen van alle mooie, grappige en ontroerende momenten van je kinderen. i-Trendz vindt op 23 en 24 oktober plaats in de Utrechtse Jaarbeurs en is van 10:00 uur tot 18:00 uur geopend voor consumenten.

Bezoekers krijgen na inschrijving een digitale camera naar keuze mee voor het uitvoeren van een aantal foto-opdrachten op de beurs. Bij de masterclass kinderfotografie biedt 'Kids-Village', de ruimte met kinderelektronica en -opvang, het juiste decor voor de opdrachten. De deelnemers krijgen instructies en worden professioneel begeleid en gecertificeerd door schrijver-fotograaf Peter de Ruiter. De cursus gaat in op specifieke vaardigheden voor het digitaal fotograferen van kinderen. De tips en vaardigheden hebben onder meer betrekking op omgeving, beweging, belichting, et cetera. Het uitproberen van de nieuwste camera's is natuurlijk mooi meegenomen. Samen met een korte handleiding, die afgestemd is op de opdrachten van de masterclass kan meteen gefotografeerd worden. Aan het einde van de oefening wacht nog een heus examen en de gemaakte foto's worden ter plekke afgedrukt. Na het behalen van de titel 'mini-master digitale kinderfotografie' maken de deelnemers ook kans op één van de camera's die de deelnemende cameramerken beschikbaar stellen.

De 'mini-masterclass Kinderfotografie' is op i-Trendz te vinden in het paviljoen 'Fotografie Trendz'. Samen met de magazines Digitaal Beeld, Fotografie en schrijver-fotograaf Peter de Ruiter wordt het thema digitale fotografie in de schijnwerpers gezet. Zij geven een overzichtelijke presentatie van fotografieproducten en -accessoires die exposanten zoals Canon, Casio, Olympus Nederland, JVC en Kodak Nederland op de beurs laten zien. In het paviljoen 'Fotografie Trendz' kunnen bezoekers, naast de mini-masterclass, nog vele andere handige tips & trucs leren tijdens de workshops en presentaties.

Meer paviljoens
i-Trendz, het nieuwe lifestyle-evenement voor consumentenelektronica en entertainment dat op zaterdag 23 en zondag 24 oktober plaatsvindt in de Utrechtse Jaarbeurs is van 10.00 uur tot 18.00 uur geopend voor consumenten. Naast het 'Fotografie Trendz'-paviljoen heeft het evenement nog twee paviljoens: 'Mobility Trendz' en 'Home Cinema Trendz'. Bij het 'Mobility Trendz'-paviljoen kun je terecht met alle vragen over PDA's, smartphones, mobiele telefoons en navigatiesystemen. Om meer uit je thuisbioscoop te halen ben je bij het 'Home Cinema Trendz'-paviljoen aan het juiste adres. Verschillende partijen, zoals vakverenigingen, uitgevers en producenten, werken samen aan de invulling van deze Trendz. Elk Trendz-paviljoen heeft een eigen workshopzaal waar zowel beginnende als ervaren gebruikers presentaties en demonstraties kunnen bijwonen, de nieuwste trucs kunnen leren en zelf de allernieuwste producten kunnen uitproberen.

Over Peter de Ruiter, De Ruiter Communicatie-advies De Ruiter Communicatie-advies levert tekst, beeld en advies op het gebied van reizen en ontwikkelt en exploiteert internetsites op dit terrein. Natuur, toerisme en maatschappelijke actie zijn onze specialismen. Klanten zijn onder meer de bladen REIZEN, Op Pad (beide ANWB), het Indiaas Verkeersbureau, Summertime, India NU, Backpackers en het Wereld Natuur Fonds. Voormalige opdrachtgevers zijn onder andere LTEC (Laos), Vakantiebeurs.nl, NCRV, Carp. Meer informatie: www.peterderuiter.nl

Over i-Trendz
i-Trendz is het lifestyle-evenement voor consumentenelektronica. De eerste editie van dit belevingsevenement vindt plaats van 22 tot en met 25 oktober 2004 in de Jaarbeurs in Utrecht. Het evenement biedt fabrikanten het ideale platform om nieuwe producten persoonlijk te demonstreren aan tienduizenden geïnteresseerde consumenten en retailers. Als enige evenement voor consumentenelektronica in Nederland biedt i-Trendz de markt een belangrijk kanaal om in persoonlijk contact te komen met de digital-minded consument, in een unieke experience-driven omgeving. Meer informatie: www.itrendz.nl

Over Evensis Media:
Evensis Media B.V. is gespecialiseerd in het ontwikkelen en organiseren van beurzen en congressen. De oprichters van het bedrijf hebben ruim 12 jaar ervaring in het organiseren van evenementen met bezoekersaantallen variërend van 200 tot 83.000 per editie. Zowel het initiëren, ontwikkelen als professioneel organiseren behoort tot het portfolio van Evensis Media. De oprichters van het bedrijf zijn jarenlang betrokken geweest bij de organisatie van bekende landelijke beurzen als Studie Beurs, Didacta, Business Finance en Slavakto. Door kennis van de markt te integreren met kosteneffectieve concepten voor exposanten en een aantrekkelijk beursaanbod voor bezoekers maakt Evensis Media succesvolle en marktgerichte evenementen in Nederland mogelijk. Meer informatie: www.evensis.nl

Voor meer informatie of illustratiemateriaal kunt u contact opnemen met: Evensis Media
Jasper van der Pas / Vincent van Driel
Tel: 020 - 472 24 92
E-mail: info@evensis.nl

Lammers van Toorenburg Benelux PR
Armine Egberink / Gwen Quant
Tel: 030 - 656 50 70
E-mail: itrendz@lvtpr.nl