ChristenUnie
ChristenUnie weert Cup-a-Soup van lunchtafel wegens respectloze
reclame Donderdag 21 Oktober 2004 - 13:03
Doe-normaal-cup naar Unox
Het partijbureau van de ChristenUnie is niet gecharmeerd van de nieuwe
reclame-serie van Cup-a-soup. Een bekertje met opdruk is daarin het
middel om uitbuiting en immoraliteit te maskeren. Het partijbureau
biedt daarom producent Unox de Doe-normaal-cup aan.
doe-normaal-cup
Om niet direct met een goedkoop commentaar van reclamemakers over
gebrek aan humor als scherpslijper aan de kant te worden gezet, doet
het partijbureau graag een tegenzet. Unox krijgt van de
ChristenUnie-medewerkers de Doe-normaal-cup. Dit is een variant op het
door de eigen Tweede-Kamerfractie voorgestelde justitiële
Doe-normaal-bevel. Normaal doen is echter niet alleen een zaak van
strafrecht. Het is iets van goede smaak. Van die smaak zou Cup-a-Soup
toch verstand moeten hebben.
goede smaak
Golfende ondernemers die hun werknemers over de kop jagen en afkopen
met een bekertje soep voorzien van een cynische tekst, vinden wij niet
getuigen van goede smaak. Ook hoeren die hun activiteiten even plat
leggen voor een loze liefdesverklaring aan hun cliënten verpesten de
goede smaak in de reclame.
uitreiking
Het partijbureau hoopt binnenkort de Doe-normaal-cup aan Unox te
kunnen overhandigen. Tot het verdwijnen van de gewraakte spots zal
Cup-a-Soup uit de keuken van het partijbureau geweerd blijven.
---