Time : 11:05:42 AM
Date : Thursday, October 21, 2004
Sender Name: Best of Publishing
Inside Internet wordt Inside
Inside Internet, het vakblad bij uitstek omtrent het gebruik van
interactieve technologieën in het bedrijfsleven, voert een
naamsverandering door. Inside Internet, dat in 1996 werd gelanceerd
in de pioniersjaren van het commerciële internet, wordt voortaan
kortweg Inside.
Uitgever Jean-Paul De Clerck: "het is tegenwoordig 'bon ton' om alles
wat het woordje internet bevat overboord te gooien maar dat is niet
de reden waarom Inside Internet voortaan 'Inside' heet".
Wat dan wel?
De Clerck: "Internet is in de fameuze maturiteitscyclus al lang
voorbij de hypefase die elke nieuwe technologie kent. Het is zowel in
het professionele leven als in het hart van de consumenten een
realiteit geworden die eenvoudigweg niet meer is weg te denken. We
vinden het dan ook tijd om niet langer aan de bedrijfswereld uit te
leggen waarom internet en andere interactieve technologieën
belangrijk zijn in hun bedrijfsvoering en communicatiebeleid. We
willen ons focussen op die bedrijfsvoering zelf en de manier waarop
interactieve technologieën belangrijk zijn. Dat is overigens meteen
een boodschap voor de hele sector: 'laat ons niet meer praten over
internet en technologie maar over efficiëntie, creativiteit en
innovatie'"
Gaat Inside dan niet meer over technologie?
De Clerck: "Toch wel. Maar het is niet meer het vertrekpunt. De
centrale focus zijn evenwel de diverse mogelijkheden die internet en
andere interactieve technologieën bieden voor het realiseren van
meerwaarde. Bedrijven die niet inzien dat de houding van de
consumenten volledig is veranderd door die fantastische digitale
media, missen een belangrijke kans."
Wat zijn de gevolgen van deze strategische verandering voor de
lay-out en de doelgroep van het blad?
De Clerck: "Vooreerst blijven we trouw aan onze lezersgroep van het
eerste uur: de ondernemers en bedrijven die stabiele business
modellen bouwden op basis van internet. Denk maar aan webbuilders,
interactieve agentschappen en dies meer. In dat opzicht is het
overigens noterenswaard dat Inside de relaties met die community niet
alleen zal onderhouden maar zelfs zal verstevigen. Zo hebben we
sterke banden met het IAB en hebben we onlangs nog partnerships
uitgewerkt met organisaties als FeWeb (Belgische webontwikkelaars),
de CRM Engine (CRM gebruikers) en dies meer. De tweede doelgroep zijn
de marketeers die inzien dat interactieve media niet meer weg te
denken zijn uit hun marketingmix, de derde de kaderleden en Line Of
Business managers die niet alleen de efficiëntie van hun bedrijven
willen verhogen maar die ook willen innoveren dankzij interactieve
technologie. Die positionering vetaalt zich ook in de opmaak van het
blad en de redactionele inhoud. We hebben daartoe overigens een
nieuwe journalist-coördinator aangetrokken die de sector door en door
kent: Olivier De Doncker. Ook laten we voortaan bekende columnisten
aan het woord die recht uit het bedrijfsleven stappen en organiseren
we op regelmatige basis panelgesprekken en rondetafels die de sector
inzicht moeten bieden over concrete managementvraagstukken. In de
tweede editie van de nieuwe Inside komt zo bijvoorbeeld het thema
'Hoe interactief zijn op internet?' aan bod waarbij topmanagers van
bedrijven als i-Merge, Ogilvy, MSN, Skynet, These Days en zo meer hun
kennis met de lezers delen."
Meer info over dit persbericht:
Jean-Paul De Clerck
jp@best.be
0477/61.67.66
Geïnteresseerd in informatie over Inside Internet? Contacteer ons
sales team via nicolas@best.be