BNN

Embargo tot woensdagmiddag 20 oktober 17.30 uur

PERSBERICHT

Hilversum, 20 oktober 2004

DEBITEL SLECHTSTE HELPDESK VAN NEDERLAND

Presentator Sander de Heer heeft de afgelopen weken in het 3FM programma Wout! uitgezocht hoe en hoelang je tegenwoordig bij een helpdesk in de wacht staat. En wat blijkt? Ingewikkelde menu's, lange wachttijden, dure betaalnummers en vaak niets wetende telefonistes. Op woensdag 20 oktober presenteert hij tussen 16.00 uur en 18.00 uur de eindstand van de wachttijdentest 2004 oftewel de meest irriterende helpdesks.

Iedereen schaft tegenwoordig steeds meer ingewikkelde geavanceerde apparaten aan. De kans is dan ook groot dat er iets verkeerds geleverd wordt, er een storing optreedt of dat je er niets meer van snapt en dan kan de helpdesk uitkomst bieden. Maar soms kan zo'n belletje ook voor nog meer irritatie zorgen. Met name bij de volgende bedrijven moet je als klant over veel geduld beschikken:


1. Debitel: na 100 minuten wordt er nog steeds niet opgenomen
2. Dell Computers (van de slogan Easy as Dell): wachttijd 49 minuten en 30 seconden

3. Gemeentebelastingen Rotterdam: wachttijd 20 minuten
4. Ticketservice: wachttijd 10 minuten en 50 seconden en 0,45 euro per minuut
5. -KPN Mobile: verbreekt de verbinding

-Belastingdienst: verbreekt vanwege grote drukte de verbinding

Maar er zijn ook bedrijven die bijzonder goed scoren in de test. Zo zijn er altijd veel klachten over de IB Groep in Groningen, Essent, HetNet, Casema, D-reizen, Orange, NBC Boekenclub, Vuurwerk en Canal+. De wachttijden waren bij deze bedrijven minder dan 3 minuten. Zelfs UPC heeft de helpdesk verbeterd en helpt haar klanten al na 2 minuten en 23 seconden. Route Mobiel is trouwens een paar seconden eerder met het beantwoorden van de telefoon dan de Wegenwacht van de ANWB.



BNN