Ingezonden persbericht
Persbericht
3COM SLUIT STRATEGISCHE SAMENWERKING MET SIEMENS
3Com biedt enterpriseklanten en channelpartners uitgebreide servicemogelijkheden wereldwijd
Maarssen, 20 oktober 2004 - 3Com Corporation (Nasdaq: COMS) maakt bekend dat het zijn enterprisediensten heeft uitgebreid door een strategische samenwerking aan te gaan met Siemens Business Services. Deze overeenkomst is gericht op het verbreden en verdiepen van 3Com s enterprisediensten met de wereldwijde ondersteuningsmogelijkheden van Siemens. De samenwerking met Siemens is onderdeel van 3Com s internationale strategie om samenwerkingsverbanden te sluiten die gericht zijn op de uitbreiding van 3Com® enterprise-oplossingen.
Dankzij de beschikbaarheid van meer mensen, middelen en technologie, die deze samenwerking met zich meebrengt, kan 3Com een nog hoger serviceniveau bieden aan klanten en channelpartners wereldwijd. 3Com gaat zijn huidige kerncompetenties zoals IP-Telefonie, security en datanetwerken, combineren met de ondersteuning van de 34.000 serviceprofessionals van Siemens, die in meer dan 44 landen gevestigd zijn. De overeenkomst is in eerste instantie erop gericht klanteninteractie, field services en logistiek met elkaar te integreren. Tevens zijn er plannen om in een later stadium de samenwerking uit te breiden naar andere gebieden om klanten te helpen met het eigen maken van nieuwe technologieën, zodat zij hun zakelijk potentieel kunnen maximaliseren.
Deze overeenkomst betekent een belangrijke mijlpaal voor 3Com en onderstreept het succesvolle werk dat we het afgelopen jaar hebben verricht om nieuwe enterpriseproducten te kunnen leveren. Door de uitbreiding van ons productportfolio met nieuwe high-end diensten en mogelijkheden, versterken we onze concurrentiepositie en kunnen we voldoen aan de specifieke eisen van grotere enterpriseklanten, zegt Bruce Claflin, president en CEO van 3Com.
Deze strategische samenwerking levert een win-win-situatie op voor zowel 3Com als Siemens Business Services. Door onze krachten te bundelen kunnen we krachtige technologie en IT-oplossingen bieden aan organisaties van wereldklasse, zegt John McKenna, CEO van Siemens Business Services, Noord-Amerika. Onze klanten verlangen flexibiliteit, bewezen prestaties, hoge betrouwbaarheid en consistente kostenbesparingen. Wij kijken ernaar uit om gezamenlijk met de marktleider op het gebied van netwerktechnologie, hoogstaande diensten te kunnen leveren.
Significante investeringen bieden enterpriseklanten meerwaarde
3Com toont een sterke binding met de enterprisemarkt, die zich onder andere uitdrukt in significante investeringen die meerwaarde bieden aan klanten en partners. Naast de aankondiging van de service-overeenkomst met Siemens, hebben 3Com s investeringen betrekking op de Huawei-3Com joint-venture, de relaties met Crossbeam en Trapeze Networks en de samenwerking met system-integrators, services providers en high-end value added resellers (VAR s). Mede dankzij deze relaties biedt 3Com enterpriseklanten veel toegevoegde waarde en een ruime keuzemogelijkheid.
BERICHT VOOR DE REDACTIE:
Over Siemens Business Services
Siemens Business Services is één van s werelds grootste IT-service providers. Met uitgebreide know-how en specifieke kennis van de sector, biedt dit onderdeel van Siemens oplossingen en diensten vanuit één centraal bedrijfsonderdeel - van advisering, systeemintegratie en management van IT-infrastructuren tot IT-outsourcing-. In het boekjaar 2003 (30/09/03) heeft Siemens Business Services een wereldwijde omzet gerealiseerd van 6.1 miljard dollar. Het bedrijf heeft meer dan 34.000 medewerkers in 44 landen. Meer informatie over Siemens Business Services kan gevonden worden op www.usa.siemens.com/sbs.
Over 3Com Corporation
3Com is marktleider op het gebied van geconvergeerde spraak -en datanetwerkoplossingen voor bedrijven van elke omvang. 3Com biedt een brede reeks innovatieve producten die ondersteund worden door hoogwaardige sales, service en support, en blinken uit in het leveren van meerwaarde aan klanten. Als klanten kiezen dan kiezen ze voor 3Com. Kijk voor meer informatie op www.3com.nl , www.3com.com of de perswebsite www.3com.com/pressbox.
3Com en het 3Com logo zijn geregistreerde handelsmerken. Alle andere bedrijven en productnamen kunnen handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met: Lilian van Tongerlo van LEWIS, het IT PR bureau:
Tel: +31 (0) 40 235 46 00
Fax: +31 (0) 40 235 46 01
E-mail: lilianv@lewispr.com
LEWIS Global Public Relations
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Financial Times Top 20 Best Places to Work, 2004
PRWEEK UK Top ten all-sector agency, 2004
PRWEEK US Fastest climbing technology agency, 2004
PRSA Campaign award winner, 2003
Marketing PR Agency of the year finalist, 2003