Travel Unie International Nederland N.V.
WORLD OF TUI REISBUR ...
WORLD OF TUI REISBUREAU BLIJKT 'BESTE IN DE KLAS' BIJ TEST
CONSUMENTENBOND
Vernieuwing dienstverlening en vergroting toegevoegde waarde leveren
positieve resultaten op
Rijswijk, dinsdag 19 oktober 2004 - Een test van de Consumentenbond
onder 220 reisbureaus in Nederland heeft uitgewezen dat World of TUI
Reisbureau beschikt over de relatief beste advieskwaliteiten op het
terrein van 'snelheid', 'volledigheid' en 'uitgebreidheid'. Ook op een
paar andere deelaspecten als 'visum-advies' scoren de World of TUI
Reisbureaus bovengemiddeld. De investeringen die de World of TUI
Reisbureaus doen in zowel de vernieuwing van hun dienstverlening als
in de vergroting van de toegevoegde waarde van zowel hun reisproducten
als adviesdiensten, leveren hun resultaten op.
In de maanden mei en juli van dit jaar onderzocht de Consumentenbond
als 'mystery shopper' hoe ANVR-reisbureaus adviseren voor een
safarireis naar Afrika. De positieve bevindingen van de
Consumentenbond over de World of TUI Reisbureaus liggen in lijn met de
investeringen die de laatste jaren door deze reisbureaus zijn gedaan
om de klantgerichte reisadviezen op een nog hoger plan te plaatsen. Zo
introduceerden de 217 World of TUI Reisbureaus begin dit jaar nog
diverse klantgerichte automatiseringssystemen, die de reisadviseurs
ondersteunen in hun adviesfunctie, zoals de 'TUI Aanbiedingenbank',
'TUI Luchtvaartmodule' en 'TUI Eventsmodule'.
Investeringen in reisadviseurs lonen
In april van dit jaar is binnen de World of TUI Reisbureaus ook een
geavanceerd, digitaal opleidingsprogramma geïntroduceerd, genaamd 'TUI
E-learning'. Hiermee wordt de kennis van de reisadviseurs dagelijks op
peil gehouden. Daarnaast worden zij ook individueel begeleid en
aangesproken op hun kennis. Woordvoerder Jaap de Carpentier Wolf is
duidelijk: "De uitkomsten van het onderzoek van de Consumentenbond
leveren de eerste onafhankelijke resultaten op van de vernieuwingen in
onze dienstverlening en de vergroting van de toegevoegde waarde van
onze World of TUI Reisbureaus. Wij willen de resultaten van dit
onderzoek dan ook graag gebruiken om de állerbeste in de reisbranche
te zijn én blijven! Dat onderstreept dan tegelijkertijd ons geloof in
onze kwaliteitsfilosofie. Ons reisconcern is het oudste in ons land,
en werkt al sinds 1876 als marktleider aan unieke vakantiebelevingen
voor onze klanten. Een verklaring voor ons succes is niet alleen ons
gerichte personeelsbeleid en ons vaste geloof in investeringen in onze
mensen. Maar daarnaast sluit ook de opbouw van de gemiddelde leeftijd
van de medewerkers in onze reisbureaus uitstekend aan bij de algehele
leeftijdsopbouw van onze totale klantenkring. Zowel jonge mensen,
consumenten van middelbare leeftijd, als 55-plussers kunnen zich
volledig herkennen in onze dienstverlening. Daar kan kennelijk geen
concurrent tegenop. Wij zullen dan ook blijven werken aan de
menselijke factor die zo kenmerkend is voor de dienstverlenende sector
die de reisbranche is."