YOUNG WORKS BV

Dance4Life besmet Nederland met nieuw virus

Deze week start de mediacampagne voor Dance4Life met als thema: start dancing, stopaids,
Dance4Life. Middels abris door heel Nederland, boomerangkaarten, commercials in 800
bioscoopzalen, een mast langs de A10 en nog veel meer, loopt iedereen nu de kansbesmet te
raken met het positieve actievirus, dat Dance4Life wil zijn. Een flink aantal bekenden ging al
voor en speelt een rol in de campagne: Bridget, Di-rect, Jack Spijkerman,Claudia de Breij, Birgit,
dj Paul van Dyk, Lange Frans & Baas B.

Mediacampagne
Bijna de hele mediawereld werkt mee aan de campagne, die door SAATCHI & SAATCHI
ontwikkeld is. Alle bedrijven doen dit gratis of tegen kostprijs. In de campagne wordtNederland
opgeroepen om ook in actie te komen voor het leven. De campagne loopt in oktober en
november en bestaat uit TV & radio commercials, abris, snelwegmasten,advertenties, websites,
banners, free cards, promovilts en free publicity en is mogelijk gemaakt door o.a.: Kobalt, Radio
538, Boomerang, Sp!ts, MSN, VARA, IDTV, ViacomOutdoor, hazazaH, Hillenaar, ID&T, Q-Dance,
eBay, Telegraaf, Sanoma, MTV/TMF en Free Record Shop.

Dance4Life
De campagne is onderdeel van Dance4Life, een nieuw internationaal project waarbij jongeren
het heft in handen nemen tegen hiv en aids. Naast een groot scholenproject, datnu op drie
continenten duizenden scholieren weet te bereiken, behelst Dance4Life het spectaculaire
dance-event op 27 november waarbij tienduizenden jongeren tegelijkertijdgaan dansen in
Nederland (Gelredome), Indonesië en Zuid-Afrika. In al deze landen wordt het dance event
gecombineerd met een TV programma, dat de stilte rondom hiv en aidsverder zal doorbreken
en gelden werft om effectieve bestrijding te steunen.