UPC NEDERLAND
Akkoord UPC en Combivisie over wijziging contract
UPC en de Stichting Combivisie Regio zijn het eens over wijziging van
het contract
Amsterdam/Helmond, 14 oktober 2004 - Kabelbedrijf UPC en de Stichting
Combivisie Regio zijn het eens geworden over de wijziging van het
exploitatiecontract zoals dat sinds 1997 bestaat. Afspraak is dat
voortaan de nationale wet- en regelgeving bepalend is voor de
exploitatie van het kabelnetwerk van UPC in de voormalige
Combivisie-kabelnetten. Op basis van contractuele afspraken treedt de
Stichting Combivisie Regio op voor abonnees in 18 gemeenten in
Zuid-Oost Brabant en Limburg.
De afspraken omvatten ondermeer de harmonisering en uitbreiding van
het analoge standaardpakket voor radio en televisie naar 30 kanalen.
Een van de gevolgen daarvan is dat daardoor Eurosport weer deel zal
uitmaken van het analoge standaardpakket.
Herziening van het contract betekent ook dat nationale wet- en
regelgeving leidend is bij het vaststellen van de tarieven voor het
standaard radio- en televisiepakket. UPC zal het tarief voor het
standaardpakket in het Combivisiegebied per 1 januari 2005 in lijn
brengen met het door UPC landelijk geharmoniseerde tarief van 15,20
euro. In de eerste twee jaren zal nog een individuele compensatie
Combivisie van respectievelijk 2,- euro en 1,50 euro per maand van
toepassing zijn.
Diederik Karsten, Algemeen Directeur van UPC Nederland zegt: 'Wij zijn
blij dat deze intensieve en constructieve besprekingen tot een goed
einde zijn gebracht. Naast hetgeen door landelijke wet- en regelgeving
wordt bepaald, is er nu ook een oplossing gevonden voor specifieke
elementen in het Combivisiecontract.'
Jan van der Zanden, voorzitter van de Stichting Combivisie Regio
stelt: 'Het was zeker niet eenvoudig om de hogere tarieven te
accepteren, maar we hebben toch voor deze oplossing gekozen, omdat het
contract de mogelijkheid bood tot productsegmentatie op 1 januari
2005. Die optie had zeker niet onze voorkeur. We denken dat we nu het
beste voor de klanten hebben bereikt. Een mooi, groter TV-pakket met
een financiële bijdrage in de komende jaren.
UPC Nederland
UPC Nederland is een dochteronderneming van UGC Europe, Inc. en
onderdeel van haar UPC Broadband divisie. Met zo'n 2,3 miljoen klanten
is UPC Nederland de toonaangevende aanbieder op het gebied van
geavanceerde media- en telecommunicatiediensten in Nederland. Op de
consumentenmarkt voert UPC Nederland diensten op het gebied van
internet (chello), telefonie en radio & tv. Hiervoor beschikt UPC
Nederland in Noord-Holland, Zuid-Holland, Friesland, Gelderland,
Flevoland en Noord-Brabant over hoogwaardige communicatienetwerken.
= = =