Amsterdam, 14 oktober 2004
ABN AMRO voor 5 jaar partner van het Stedelijk Museum
ABN AMRO is de komende vijf jaar partner van het Stedelijk Museum. Dat maakten de bank en het
museum vandaag bekend tijdens de uitreiking van de ABN AMRO Kunstprijs op het hoofdkantoor in
Amsterdam.
Het partnerschap betreft een intensieve samenwerking waarbij de bank en het museum gezamenlijke
marketingacties zullen ondernemen rondom diverse tentoonstellingen. Ook zal ABN AMRO exclusieve
ontvangsten in het museum organiseren voor haar relaties. Op dit moment werken het Stedelijk en de
bank al samen in een internationale tournee van hoogtepunten uit de collectie van het Stedelijk, die op dit
moment in São Paulo is te zien en later nog in Rio de Janeiro. Volgend jaar eindigt de tournee met een
fototentoonstelling in Chicago.
Tom de Swaan, CFO ABN AMRO: "We zijn oprecht blij dat we ons tot en met 2008 partner van het
Stedelijk Museum mogen noemen. Het Stedelijk Museum is zowel nationaal als internationaal
vooraanstaand op het gebied van moderne en hedendaagse kunst. Het museum bezit een internationale
topcollectie. Het partnerschap levert in dat opzicht een positieve bijdrage aan ons merk. Daarnaast biedt
het Stedelijk Museum een mooie gelegenheid om klanten te ontvangen in een omgeving die hen
inspireert en aanspreekt".
Hans van Beers, directeur a.i. van het Stedelijk voegt daaraan toe: "We werken al langer samen met
ABN AMRO en dat is van beide zijden goed bevallen. Het partnerschap is een stevige bestendiging van
deze samenwerking op het juiste moment."
Om het partnerschap op een feestelijke wijze van start te laten gaan, maakt ABN AMRO het mogelijk dat
het publiek komend weekend, 16 en 17 oktober, gratis toegang heeft tot Stedelijk Museum CS. Tevens
wordt vanaf 11.00 uur, ieder uur kosteloos een rondleiding gegeven.
Perscontacten: Persvoorlichting ABN AMRO 020-6288900 / pressrelations@abnamro.com
Stedelijk Museum 020-5732656 / pressoffice@stedelijk.nl
---- --
ABN AMRO