Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

ABN AMRO hoofdsponsor Studie Beurs

Amsterdam, 23 augustus 2004

ABN AMRO sponsort het grootste jongerenevenement in Nederland, Studie Beurs. De beurs biedt scholieren, studenten, ouders en decanen het meest complete overzicht van de mogelijkheden omtrent studeren in binnen- en buitenland en op het gebied van beroepsoriëntatie. ABN AMRO verbindt haar naam aan Studie Beurs omdat de bank op belangrijke keuzemomenten van scholieren en studenten kwalitatieve producten en adviezen levert. Naast ABN AMRO zijn ook NRC Handelsblad, het Rijk, Carp, Sum en Schoolweb als sponsor aan het evenement verbonden. Studie Beurs 2004 vindt plaats op 13, 14, 15 en 16 oktober in de Jaarbeurs Utrecht en wordt georganiseerd door Aromedia.

ABN AMRO

ABN AMRO beschouwt dit evenement als een unieke gelegenheid om haar naamsbekendheid onder toekomstige studenten verder te versterken. Daarbij biedt Studie Beurs de mogelijkheid om in een vroegtijdig stadium in contact te komen met een grote groep jongeren en hen te helpen bij het beantwoorden van de vraag hoe zij zelfstandig hun financiële zaken goed kunnen regelen. Tevens organiseert de bank tijdens het evenement verschillende seminars rond het thema Het studentenleven, hoe betaal je dat? om de jongeren en hun ouders goed voor te bereiden op deze nieuwe periode in hun leven , aldus Chris Vogelzang, Lid Management Team ABN AMRO Business Unit Nederland.

Studie Beurs

Afgelopen jaar bezochten 88.000 scholieren, studenten, decanen en ouders de beurs voor informatie over studeren in binnen- en buitenland. Onder de 300 deelnemers bevinden zich onder andere alle universiteiten, hogescholen, mbo-instellingen, krijgsmachtonderdelen en brancheorganisaties. Dit jaar zijn er weer diverse nieuwe beroepenpleinen op de beurs en is er wederom een speciaal programma voor ouders. Daarnaast is er het Sum MasterPaviljoen waar bezoekers alle informatie over masteropleidingen in binnen- en buitenland kunnen vinden. Studie Beurs vindt dit jaar voor de dertiende keer plaats.

Aromedia

Aromedia ondersteunt scholieren, studenten en professionals in de leeftijd van 11 tot 36 jaar bij het maken van de belangrijkste keuzes op het gebied van studie, werk en leven. TKMST, Sum en Carp zijn de drie hoofdmerken waaronder onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s worden geproduceerd. Tevens doet Aromedia onderzoek onder ruim 35.000 scholieren en studenten.

#####