Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Proximus kiest Cognos Performance Management voor snelle, gefundeerde beslissingen
Meer concurrentievoordeel voor toonaangevende Belgische mobiele telecommunicatie operator
Nieuwegein, 13 oktober 2004 Cognos (NASDAQ: COGN; TSX:CSN), marktleider in oplossingen voor Enterprise Business Intelligence (EBI) en Corporate Performance Management (CPM), is door het Belgische Proximus gekozen als leverancier van CPM-software voor het Proximus' PoleStar-project. Met dit project wil Proximus sneller beslissen en extra concurrentievoordeel behalen.
Met PoleStar (Proximus On Line Environment for Scorecarding, Tracking, Analysis and Reporting) beschikt het management van Proximus over een snelle online toepassing die voortdurend informatie biedt over de belangrijkste Key Performance Indicators (KPI s) en de Balanced Scorecard van de onderneming. Zo neemt het management sneller beslissingen op basis van consistente informatie die bovendien gerelateerd is aan vooraf bepaalde doelstellingen.
Alle afdelingen binnen Proximus wisselen grote hoeveelheden gegevens uit die worden gebruikt voor het nemen van dagelijkse beleidsbeslissingen. De juistheid en betrouwbaarheid van die gegevens zijn dus van vitaal belang. De gebruikers van PoleStar vertrouwen hun informatie omdat ze de bron en de verwerking ervan kunnen nagaan. PoleStar zorgt er ook voor dat informatie voor iedereen binnen het bedrijf dezelfde betekenis heeft. Momenteel werken 200 Proximus-medewerkers met PoleStar, op basis van Cognos-software.
"Informatie en Corporate Performance Management kunnen concurrentievoordeel opleveren", zegt Philippe Vander Putten, CEO van Proximus. "We zochten een complete en geïntegreerde Performance Management-oplossing die aanpasbaar is aan de noden van al onze gebruikersgroepen en die kan meegroeien. Cognos biedt onze gebruikers kant-en-klare informatie waarmee we onze bedrijfsprestaties op de voet kunnen volgen."
Proximus koos voor Cognos na een uitgebreide marktstudie, onder andere bij hun bestaande leveranciers van Business Intelligence-software. Stijn Vermeulen, Managing Director van Cognos België: "Corporate Performance Management is meer dan het rapporteren van gegevens. Visionaire klanten zoals het managementteam van Proximus zijn op zoek naar totaaloplossingen die ze kunnen aanpassen aan de behoeften van individuele gebruikers en groepen. Daarom bevat onze geïntegreerde software scorecards en dashboards voor een duidelijke visuele weergave, multidimensionale analyse, rapportage en automatische meldingen van bepaalde gebeurtenissen of event detection. Dat is onder meer waarom Proximus heeft gekozen voor onze technologie."
Over Proximus
Proximus is een merk van het bedrijf Belgacom Mobile, dochtermaatschappij van Belgacom en Vodafone, en de eerste operator van mobiele telecommunicatie in België. Als marktleider in deze sector gebruikt Proximus de meest innoverende technologie die een feilloze gesprekskwaliteit en dienstverlening waarborgt. Belgacom Mobile, opgericht in 1994, was de eerste operator van mobiele telefonie op de Belgische markt. Eind 2003 telde Belgacom Mobile 4.201.000 klanten.
Over Cognos
Cognos, marktleider in oplossingen voor Enterprise Business Intelligence (EBI) en Corporate Performance Management (CPM), levert software die bedrijven helpt hun resultaten te verbeteren door een effectieve besluitvorming op alle niveaus van de onderneming mogelijk te maken.
Met CPM zijn organisaties in staat hun prestaties te meten ten opzichte van hun bedrijfsstrategie, zodat ze maatregelen kunnen treffen om deze op alle niveaus van de bedrijfsvoering op elkaar af te stemmen. Cognos biedt een CPM-raamwerk dat mensen, informatie en beslissingsstructuren in de hele organisatie verbindt en de totale managementcyclus met geïntegreerde software voor planning, budgettering, rapportage, analyse en scorecarding ondersteunt.
Cognos, opgericht in 1969, bedient meer dan 22.000 klanten in meer dan 135 landen. Cognos' CPM-oplossingen en diensten voor bedrijven zijn ook verkrijgbaar via meer dan 3.000 partners en resellers wereldwijd. Voor meer informatie: www.cognos.nl.
Ingezonden persbericht