Sociale Zaken onderzoekt tevredenheid klanten over dienstverlening
Deze week is de gemeente Capelle aan den IJssel een
tevredenheidsonderzoek gestart onder de klanten van Sociale Zaken.
Doel van het onderzoek is inzicht te krijgen in hoeverre zij
tevreden zijn over de dienstverlening van Sociale Zaken. De
resultaten worden gebruikt om zonodig de dienstverlening te
verbeteren. Het onderzoek bevat tevens vragen over de mate waarin
klanten bekend zijn met de rechten en plichten die bij een
uitkering horen. Ook wordt hen gevraagd om een inschatting te geven
van de kans dat fraude met uitkeringen wordt ontdekt.
Het onderzoek wordt uitgevoerd door SGBO, het onderzoeks- en
adviesbureau van de VNG. Het bestaat uit het verzenden van een
vragenlijst aan 600 klanten. Zij zijn via een willekeurige
steekproef uit het klantenbestand geselecteerd. Na ontvangst van de
teruggestuurde vragenlijsten verwerkt SGBO deze en stelt een
rapportage op over de bevindingen. De resultaten worden eind
2004/begin 2 005bekendgemaakt.
Gemeente Capelle a/d IJssel