13-10-2004
Verkopen Mitsubishi Canter flink in de plus
De veelzijdigheid van de Mitsubishi Canter spreekt boekdelen. Van
bestelwagen tot brandweerauto en van koelwagen tot autotransporter, de
mogelijkheden van de Mitsubishi Canter zijn nagenoeg oneindig.
Ook de markt is hier kennelijk van op de hoogte, want tot en met 20
september 2004 stegen de verkopen met 10% tegenover dezelfde periode
vorig jaar. En dat in een dalende markt. Ander nieuws is dat de
toekomstige bedrijfswagens van Mitsubishi een nieuw logo krijgen.
Het succes van de Canter is niet alleen te danken aan de vele opbouw-
en uitvoeringsmogelijkheden van de truck en het ruime palet aan
uitvoeringen. Ook het comfort aan boord, met onder andere de geveerde
bestuurdersstoel, het verstelbare stuur, de elektrische ramen en de
soepele versnellingsbak, draagt bij aan de verkoopstijging.
Maximale service
Maar dat is het niet alleen. Mitsubishi geeft de grillige
bedrijfswagenmarkt gewoon geen vrij spel. De organisatie stelt alles
in het werk om ondanks een dalende markt toch goede verkoopresultaten
te kunnen boeken. Een directe benadering van specifieke doelgroepen en
natuurlijk een goed geoliede en zeer professionele
truckdealerorganisatie, die dag en nacht klaar staat om maximale
service te verlenen, zijn direct aanwijsbare redenen voor het succes
van Mitsubishi.
Nieuw logo
In navolging van de Japanse en Amerikaanse markten, en om de banden
met moederbedrijf Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporations aan te
halen, is onlangs de naam van de Portugese producent van de Canter,
Mitsubishi Truck Europe Sociedade de Automóveis S.A. (MTE), gewijzigd
in Mitsubishi Fuso Truck Europe, Sociedade de Automóveis S.A. (MFTE).
De naamswijziging wordt in heel Europa doorgevoerd en zal o.a. terug
te vinden zijn in het merklogo van toekomstige Mitsubishi
bedrijfswagens. Onder de kenmerkende drie diamanten wordt dan de naam
Mitsubishi Fuso aangebracht. Dit ook om onderscheid te maken tussen de
personenwagens en de trucks van het merk.
Overgangsfase
Het nieuwe logo wordt in Europa overigens in twee stappen ingevoerd om
de markt geleidelijk aan de naamswijziging te laten wennen. In een
overgangsfase zal behalve de nieuwe naam Fuso ook de merknaam
Mitsubishi onder de drie diamanten te lezen zijn. In een later stadium
zal alleen de toevoeging Fuso onder de drie diamanten overblijven.
BedrijfsautoRAI