Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
Loek Hermans adviseur Studie Beurs
Amsterdam, 30 augustus 2004
Loek Hermans, voorzitter MKB Nederland is toegetreden tot de adviesraad van Studie Beurs. Hiermee verbindt MKB Nederland haar naam aan het grootste jongerenevenement in Nederland. Studie Beurs biedt scholieren, studenten, ouders en decanen het meest complete overzicht van de mogelijkheden omtrent studeren en werken in binnen- en buitenland. Hermans bracht als minister van onderwijs meerdere malen een bezoek aan Studie Beurs en wil met het adviseurschap het belang van goede voorlichting onderstrepen. Studie Beurs 2004 vindt plaats op 13, 14, 15 en 16 oktober in de Jaarbeurs Utrecht en wordt georganiseerd door Aromedia.
MKB Nederland
Ieder jaar opnieuw staan vele duizenden leerlingen voor de keuze, ga ik doorleren of ga ik werken. Een goede studie- en beroepskeuze voorlichting is daarbij essentieel. Het MKB heeft de komende jaren behoefte aan goed opgeleide medewerkers. Niet alleen op mbo-niveau maar ook de vraag naar hbo-ers stijgt. Studie Beurs zorgt er o.a. voor dat leerlingen goed voorgelicht worden, zodat zij de juiste keuzes kunnen maken om hun talenten maximaal te ontplooien. Daarom steunt MKB-Nederland Studie Beurs , aldus Hermans.
Studie Beurs
Afgelopen jaar bezochten 88.000 scholieren, studenten, decanen en ouders de beurs voor informatie over studeren in binnen- en buitenland. Onder de 300 deelnemers bevinden zich onder andere alle universiteiten, hogescholen, mbo-instellingen, krijgsmachtonderdelen en brancheorganisaties. Volgens Rikstus Oosterhuis, directeur Aromedia, is het toetreden van Hermans een enorme aanwinst voor Studie Beurs in Nederland en- gezien de toenemende internationalisering in het onderwijs- ook ver daarbuiten.
Aromedia
Aromedia ondersteunt scholieren, studenten en professionals in de leeftijd van 11 tot 36 jaar bij het maken van de belangrijkste keuzes op het gebied van studie, werk en leven. TKMST, Sum en Carp zijn de drie hoofdmerken waaronder onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s worden geproduceerd. Tevens doet Aromedia onderzoek onder ruim 35.000 scholieren en studenten.
#####