CLEAR2PAY
Clear2Pay introduceert PayPark Bank Payment Hub
Persbericht
Clear2Pay introduceert PayPark Bank Payment Hub
'Next generation payment management system' stelt banken en aanbieders
van betaaldiensten in staat om te migreren naar één centrale
betalingsomgeving.
Brussel, 12 oktober 2004 - Clear2Pay kondigt vandaag op Sibos, de
jaarlijkse SWIFT conferentie, een 'next generation payments platform'
aan: PayPark Bank Payment Hub. De toepassing biedt banken en
aanbieders van betaaldiensten een migratiepad naar een centrale 'next
generation payments' omgeving. Op deze wijze kunnen banken en overige
aanbieders van betalings- en infrastructurele diensten hun efficiëntie
en STP niveau verhogen, wat het voordeel van lagere verwerkingskosten
en een verhoogde transparantie tot gevolg heeft. Bovenal zullen ze dan
beschikken over een toekomstgerichte omgeving die hen in staat stelt
om snel en efficiënt te reageren op de snel veranderende vraag vanuit
de markt.
Maximale flexibiliteit is het basisprincipe van het ontwerp van de
Clear2Pay Bank Payment Hub. De huidige wereld van het betalingsverkeer
staat continu onder druk van regel- en wetgeving, van de toenemende
mogelijkheden van voortschrijdende technologie en uiteraard vanuit de
klanten. Al deze krachten samen eisen een hoog aanpassingsvermogen van
de technologie infrastructuur voor het verwerken van betalingen. Dit
heeft Clear2Pay ertoe aangezet om de betalings business processen los
te koppelen van de onderliggende functionele componenten die door een
Business Process Engine aangestuurd worden. Door deze strategie te
volgen kunnen er veranderingen aangebracht worden op zowel het niveau
van het business proces als op de onderliggende omponenten zonder
nadelige gevolgen voor de business continuïteit, waardoor het doel van
maximale flexibiliteit bereikt wordt.
Clear2Pay's PayPark Bank Payment Hub komt tegemoet aan de volgende
business doelstellingen en eisen:
- Het managen van betalingen als een bancaire business door middel van
betere service en dienstverlening richting klant, een snellere
'time-to-market' voor nieuwe betalingsproducten, en daarmee
uiteindelijk een hogere winstgevendheid.
- Een robuust betalingssysteem met een hoge beschikbaarheid dat in
staat is toenemende volumes te verwerken door de toepassing van nieuwe
internetgebaseerde technologie, Straight Through Processing (STP) en
een gedistribueerde architectuur.
- Pro-actief risico en fraude beheer
- Ondersteuning van elektronische betalingsstandaarden en
betalingsdiensten
- Verlaging van operationele kosten - licenties, IT en support
- Optimalisering van business processing
- Migratie op basis van evolutie in plaats van revolutie om banken het
voordeel te brengen van het hergebruik van goed functionerende
betalingsapplicaties samen met de mogelijkheid van het integreren van
nieuwe componenten in een service georiënteerde architectuur.
Michel Akkermans, Voorzitter en CEO van Clear2Pay stelt: 'De meeste
banken waar ik mee praat overwegen op strategisch niveau hoe ze om
moeten gaan met hun betalingsinfrastructuur: 'Migreren we naar een
nieuw platform, outsourcen we naar een centrale verwerkingseenheid
onder ons eigen merk, outsourcen we naar een andere bank - of
aanbieder van betalingsdiensten?' Wat blijkt is dat onafhankelijk van
de strategie die gekozen wordt, een flexibele centrale
betalingsomgeving - hetzij in-house hetzij in een outsourced omgeving
- van vitaal belang is voor een bank die winstgevend klantgedreven
betalingsproducten wil aanbieden en tegelijkertijd zijn kosten wil
verminderen.'
Akkermans vervolgt: 'Het samengaan met Sienna Technologies afgelopen
mei en de daaropvolgende integratie zijn instrumenteel zijn geweest in
de versnelling van de ontwikkeling van het Bank Payment Hub concept.
We wisten toen al dat we op het gebied van strategie en technologie
omgeving duidelijk op één lijn zaten. Het echte voordeel zat echter in
het feit dat we in een korter tijdsbestek meer input konden vergaren
van een bredere, meer internationale, klantenkring. De eisen op het
gebied van bancaire betalingsomgevingen verschillen niet zo enorm
wereldwijd, maar het implementeren van een specifiek systeem vereist
diepgaande en locale kennis. De recente deal die we sloten met KCS in
Thailand bewees maar eens te meer hoe belangrijk de combinatie van
toekomstgerichte technologie en inhoudelijke kennis van
betalingsverkeer is.'
Tenslotte: 'Het feit dat we dit systeem op Sibos kunnen aankondigen
verheugt ons zeer, temeer daar dit dé ontmoetingsplaats is voor de
internationale financiële wereld waar de 'top-of-mind' onderwerpen
worden besproken. Hiermee is Sibos een prima voedingsbodem voor
feedback op onze visie en product.'
About Clear2Pay
Clear2Pay is an innovative e-finance company focused on delivering
globally applicable solutions for secure, timely electronic payments.
Headquartered in Brussels, Belgium, the company's focus is to
facilitate banks and financial organizations in their provision of
electronic payments services. Clear2Pay's technology helps to reduce
transaction processing costs, and to deliver new, compelling e-payment
services in a competitive way. Clear2Pay's payment solutions offer
organisations easy, branded ways for their customers to pay online:
from complex trade-supporting business-to-business environments,
through e-commerce applications, to retail payments and micro
payments. Functions embrace payments origination, reporting, linkage
with back-office processing systems, clearing, netting and settlement.
Clients include global and major regional financial institutions such
as ING, SEB Kort, LuottoKunta, VISA Europe, MasterCard, ANZ, National,
ABN AMRO, Commonwealth Bank, Krung Thai Computer Services (KCS) and
Reserve Bank of Australia. Clear2Pay operates out of Belgium, the
Netherlands, Spain, United Kingdom, Australia and Singapore and
currently employs over 120 staff. More information is available on
www.clear2pay.com
About PayPark Bank Payment Hub
PayPark Bank Payment Hub is built to provide a future proof solution
to the rapidly changing requirements of today's payments systems. A
service oriented architecture based on J2EE standards, the Bank
Payment Hub brings the benefits of re-using existing well-functioning
modules together with new payments components through a Business
Process Manager. The Business Process Manager plays a central role
invoking components that are 'process context-less' in the sense that
they are called upon to execute their function and return the result.
The Bank Payment Hub is positioned between the back office at the core
of the bank and the different delivery channels and it comes with
added-value functions to enrich, route and manage payments. Functional
components include the following: Receive Payments, Split Bulk
Payments, Validation, Notification Handling, Matching, Warehousing,
Scheduling, Archiving, Repair, Pre-advice, Check Balance, Fraud
Detection and Anti-Money Laundering, Routing and Fee Calculation,
General Ledger Posting, Reconciliation, Internal Control and Audit.
PayPark illustrations and photographic materials are available upon
request in pdf format.
For more information:
Clear2Pay NV/SA
Conny Dorrestijn - VP Marketing and Communications
Email: conny.dorrestijn@clear2pay.com
M: +31 651 067201
12 okt 04 12:45