Persbericht Wageningen UR, 091wur, 7 oktober 2004
Informatiebijeenkomst op dinsdag 12 oktober a.s.
WAGENINGEN BUSINESS SCHOOL EN AARHUS SCHOOL OF BUSINESS STARTEN 'INTERNATIONAL MBA FOR THE FOOD BUSINESS'
Wageningen Business School en het Deense Aarhus School of Business starten in februari 2005 met de nieuwe part time International MBA for the Food Business voor managers uit de 'food business'. Deze MBA kent geen casussen uit het boekje maar projecten uit de praktijk van de deelnemers. Zo ontstaat een sterke koppeling tussen kennis- en competentieontwikkeling van de deelnemers en de marktontwikkeling van de bedrijven in de food business.
De MBA richt zich op managers en professionals uit de voedingsmiddelenkolom die in de internationale ondernemingswereld het beste uit zichzelf en hun bedrijf willen halen. De MBA heeft een zeer actueel programma met een sterke nadruk op de strategische aspecten van internationale markten en netwerken, innovatie, business development en ondernemerschap.
Een MBA is pas echt internationaal als de opleiding gezamenlijk door meerdere toonaangevende business schools is opgezet en tevens in meerdere landen plaatsvindt. Bij de International MBA for the Food Business is dat beide het geval.
De twee initiatiefnemers, Wageningen Business School en Aarhus School of Business, hebben elkaar opgezocht vanwege hun expertise. "We passen heel goed bij elkaar. Qua kennis en netwerken zijn we complementair", zegt Wietze van der Aa, directeur van Wageningen Business School. "Maar we hebben meer partners gezocht. Want als je een internationale MBA aanbiedt, moet je meerdere landen, het liefst van verschillende continenten, erbij betrekken. Dat geeft de MBA-deelnemers een rijkere ervaring. Zo haal je het maximale uit de opleiding."
Naast Nederland en Denemarken bezoeken de studenten ook Purdue University's Centre for Food and Agricultural Business in de Verenigde Staten en PENSA in Brazilië, een groep van de universiteit van Sao Paulo voor de agro-industrie.
De inhoud van de MBA is sterk gefocust op de deelnemende ondernemingen - hun marktgerichtheid en innovatieve kracht. En tevens op de individuele kennis en competenties van de managers en professionals. Theorie en praktijk zijn nauw verweven. Interessant is ook dat managers en professionals tijdens de opleiding hun netwerk uitbreiden met nieuwe, internationale contacten. Van deze MBA profiteren daarom zowel de deelnemers als hun bedrijven, direct vanaf de eerste dag.
INFORMATIEBIJEENKOMST
Over de International MBA for the Food Business houdt Wageningen Business School op dinsdag 12 oktober 2004, 19.30-21.30 uur, in Wageningen een informatiebijeenkomst plaats. De locatie moet nog worden bepaald.
Voor deze bijeenkomst kunt u zich aanmelden bij Anja Kleijn, tel. 0317 482682, e-mail: anja.kleijn@wur.nl.
Zij kan ook meer informatie verstrekken. Ook op www.wur.nl/wbs is informatie te vinden.
Wageningen Universiteit