SITA INC
SITA creëert naadloze communicatie voor Britannia Airways...
SITA creëert naadloze communicatie voor Britannia Airways via IP
telefoonnetwerk
LONDEN, October 8/PRNewswire/ --
- Intelligente infrastructuur verhoogt oproepbeheer en verbetert
beheer van globale data- en spraakcommunicatie
SITA, 's werelds meest toonaangevende leverancier van globale
informatie- en telecommunicatieoplossingen voor de luchtvaartsector,
heeft Britannia's eerste IP telefoonnetwerk (IPT) geïmplementeerd, en
heeft hiermee een uiterst kwalitatieve en goedkope spraakcommunicatie
gecreëerd tussen het personeel van Britannia in Luton en dat van
LogicaCMG in Bangalore, India.
De luchtvaartmaatschappij erkende de stijgende behoefte om de
communicatiekosten tussen de teams in de twee landen te verlagen en om
de kwaliteit van de data- en de spraakcommunicatie te verbeteren.
Na een succesvolle live test die door SITA werd uitgevoerd, wilde
Britannia de basis leggen voor een geconvergeerd globaal
communicatienetwerk door zijn eigen PBX-omgeving naar een IPT-platform
te migreren. Dankzij SITA's kennis van de sector, zijn bestaande
infrastructuur en de uitgebreide gereglementeerde positie in India,
kon er in amper acht weken een volledig schaalbare VoIP-oplossing met
uitzonderlijke oproephelderheid en lage vaste kosten geleverd
worden.
'Dankzij SITA is IPT de ruggengraat geworden van onze interne
communicatie-infrastructuur, en we verwachten dat we hiermee
maandelijks aanzienlijk wat kosten kunnen besparen op de oproepen' zei
Steve Kemp, Infrastructure Project Manager bij Britannia Airways. 'Het
is de eerste stap naar de oprichting van een geïntegreerde en
intelligente infrastructuur, die ons het volledige beheer van onze
globale spraakcommunicatie biedt.'
Fase I van de IPT-implementatie, die volledig in werking trad in
mei 2004, omvatte de implementatie van een SITA IPT-oplossing die 1000
gebruikers kan ondersteunen en die allemaal over de IP VPN van SITA
lopen. Door de installatie van IP-telefoons in India en de integratie
van Britannia's traditionele Private Branch Exchange (PBX), was het
mogelijk om moeiteloos toestel naar toestel-oproepen naar het Verenigd
Koninkrijk te doen. Door de hosting van al de IPT-apparatuur in een
volledig gecontroleerde locatie kon Britannia ook genieten van een
end-to-end SLA.
'Met deze oplossing kan Britannia ongelijke spraak- en
datavereisten op elkaar afstemmen, verouderde PBX-systemen moeiteloos
vervangen, alle gebruikers een eenvormige functionaliteit aanbieden en
aanzienlijke besparingen opleveren in het bedrijfsbeheer,' zei
Jonathan Collard, SITA's Group Director, Sales. 'Door de vooruitgang
naar een IP Contact Centre kunnen de klanten van Britannia genieten
van de voordelen van meer verantwoordelijk oproepbeheer en van
constructievere interactie bij het beantwoorden van de oproep.'
Een volgende fase in het project zal inhouden om het systeem uit
te breiden over heel de Head Office campus van Britannia en het
Verenigd Koninkrijk, en om uiteindelijk IPCC-functionaliteit te
leveren. De behoefte aan 'virtualisatie' van zijn agentenpool -
functionaliteit zoals transparant oproepbeheer en intelligente routing
tussen teams en locaties - zal de sleutel zijn. De SITA-oplossing
stelt Britannia in staat om de volledige IP PBX / ACD (Automatic Call
Distribution) functionaliteit centraal vanop eender welke locatie te
beheren, en dit op een snelle en eenvoudige manier.
Opmerkingen voor de uitgevers:
Over SITA
Voor de lancering van IPT heeft SITA een campagne geïntroduceerd
om IP klanten te helpen hun migratie naar IPT te versnellen terwijl ze
ook hun kosten verlagen. De campagne is geldig voor alle nieuwe
contracten die tot en met 31 december ondertekend worden.
SITA SC
SITA SC is een coöperatie zonder winstoogmerk en is 's werelds
meest toonaangevende integrator van communicatiediensten voor de
luchtvaartsector en voor internationale organisaties. SITA SC wil zijn
klanten maximaal bereik, dienstverlening en kostenefficiëntie
aanbieden over het meest uitgebreide telecommunicatienetwerk ter
wereld. SITA SC is geregistreerd in Brussel, België en haalde in 2003
een omzet van USD 1054,3 miljoen.
SITA INC
SITA INC (Information Networking Computing) is 's werelds meest
toonaangevende leverancier van toepassingen en IT-infrastructuur voor
de luchtvaartmaatschappijen en gerelateerde sectoren, evenals voor
overheidsinstellingen. SITA INC maakt het zijn klanten mogelijk om een
grotere operationele efficiëntie en verhoogde winst te behalen. SITA
INC is geregistreerd in Amsterdam, Nederland en haalde in 2003 een
omzet van USD 694.5 miljoen.
Bijkomende informatie is terug te vinden op www.sita.aero
Source: SITA INC
Jenny Dutta, Senior Account Executive, Corporate and Technology,
Ogilvy Public Relations Worldwide, Londen, Kantoor: +44-207-309-1217,
E-mail: jenny.dutta@uk.ogilvypr.com
08 okt 04 14:41