8-10-2004
Drie trofeeën voor Subaru
Na een drie jaar durende hegemonie van Subaru in de strijd om de
AutoWeek Tevredenheids Trofee is het Subaru in de 2004-editie wéér
gelukt met liefst drie trofeeën huiswaarts te keren.
Weliswaar moest Subaru in de overall-rangschikking bij de merken Lexus
voor laten gaan, maar in de categorieën Compacte Middenklasse en SUV
werden álle mededingers door Subaru naar een later plan verwezen.
De liefst 24.000 lezers van AutoWeek die dit keer aan het jaarlijkse
consumentenonderzoek deelnamen lieten zodoende op niet mis te verstane
wijze blijken dat de Subaru Impreza AWD (compacte middenklasse) en de
Subaru Forester AWD (SUV-klasse) volstrekt onverslaanbaar zijn. Iets
dat ook in de 2001, 2002 en 2003-editie van het grootscheepse
onderzoek bevestigd werd. Zo liet de Impreza AWD onder meer de Toyota
Corolla en de Skoda Octavia achter zich, terwijl de Subaru Forester
AWD zowel de Toyota RAV4 als de Kia Sorento op achterstand zette.
Los van deze klinkende klasse-overwinningen behaalde Subaru in de
categorie Merken (product-beoordeling) een prachtige tweede plaats.
Alleen de autos van het louter in exclusieve segmenten opererende merk
Lexus werden met een nóg hogere score beloond. De runner-up notering
voor Subaru wint overigens nog eens aan glans wanneer het totaal
aantal merken dat werd beoordeeld wordt meegenomen: liefst 35
betrouwbaarheid
De AutoWeek Tevredenheids Trofee is één van de grootste zo niet het
grootste consumentenonderzoek in Nederland. Om de betrouwbaarheid van
het onderzoek optimaal te maken, worden alleen die merken en modellen
in de beoordeling meegenomen waarvan minimaal vijftig bestuurders aan
de enquête deelnamen. Trendbox, dat het onderzoek samen met AutoWeek
uitvoerde, behoort tot de tien grootste marktonderzoeks bureaus van
ons land.
Voor verdere informatie: www.autoweek.nl Editie nr. 42 van AutoWeek
(6/10/04)
AutoRai