Time : 11:58:00 AM
Date : Friday, October 08, 2004
Sender Name: Brouwerij Haacht
Primus roept "passie voor het bier" op
De laatste 15 jaar heeft Brouwerij HAACHT méér dan 50 miljoen euro
geïnvesteerd in haar apparatuur voor het brouwen, gisten en afvullen
van haar bieren teneinde een zeer kwalitatieve pils te kunnen
aanbieden. Het nieuwe logo en de nieuwe mediacampagne voor het
Primusmerk zijn de bekroning van dit jarenlange werk.
Marktstudies toonden aan dat Primus, nog steeds gebrouwen door een
onafhankelijke familiale brouwerij, duidelijk zijn plaats had bij de
nationale pilsmerken. Om een kans te hebben om gezien en gehoord te
worden, was het overduidelijk dat Primus zijn verschillen, zijn
eigenheid moest communiceren. Deze eigenheid is sterk gekoppeld aan
die van Brouwerij HAACHT: een nationale pilsbrouwerij die door haar
menselijke omvang en de passie van haar werknemers haar
onafhankelijkheid weet te behouden tegenover de 2 biergiganten.
Passie voor het bier !
Deze boodschap lanceert Primus op de televisieschermen om zijn imago
te versterken voor de volgende jaren en om meer ervaren pilsdrinkers
te verleiden die op zoek zijn naar kwaliteit.
De nieuwe spot van 35 seconden (te zien op de website) speelt zich af
in de brouwzaal van Brouwerij HAACHT. Een yuppie, pas afgestudeerd,
legt Mijnheer Primus uit hoe het merk zijn communicatie moet voeren:
meer choqueren in plaats van over traditie en kwaliteit te praten.
Na het proeven van een Primus verandert de gehaaide jongeman van
mening. Overtuigd beseft hij dat het gaat om een bier dat met passie
gebrouwen is en waarvan de communicatie niet gebanaliseerd mag
worden.
Vanaf volgend jaar zullen nog 2 nieuwe spotjes, ook gefilmd op de
Brouwerij, eenzelfde "passioneel" verhaal vertellen waardoor de
interesse van de tv-kijker gewekt zal blijven.
Verder komt er ook een vernieuwde Primuswebsite. Deze zal de
Primusdrinkers alle leuke informatie geven over hun bier en de passie
weergeven die leeft bij alle mensen die het maken, serveren en
drinken. De website zal ook regelmatig geüpdate worden met nieuwe
wedstrijden en animaties, steeds in lijn met het product en wat er
rond leeft (www.primus.be).
Tv-spot Primus
Bureau: Kadratura
Creatief team: Jean Werner, Michel Boudru
Productie: Lovo Films
Boudewijn van der Kelen
Marketing Manager
Brouwerij Haacht
bvdk@haacht.com