Time : 11:58:00 AM
Date : Friday, October 08, 2004
Sender Name: Brouwerij Haacht

Primus roept "passie voor het bier" op

De laatste 15 jaar heeft Brouwerij HAACHT méér dan 50 miljoen euro geïnvesteerd in haar apparatuur voor het brouwen, gisten en afvullen van haar bieren teneinde een zeer kwalitatieve pils te kunnen aanbieden. Het nieuwe logo en de nieuwe mediacampagne voor het Primusmerk zijn de bekroning van dit jarenlange werk.

Marktstudies toonden aan dat Primus, nog steeds gebrouwen door een onafhankelijke familiale brouwerij, duidelijk zijn plaats had bij de nationale pilsmerken. Om een kans te hebben om gezien en gehoord te worden, was het overduidelijk dat Primus zijn verschillen, zijn eigenheid moest communiceren. Deze eigenheid is sterk gekoppeld aan die van Brouwerij HAACHT: een nationale pilsbrouwerij die door haar menselijke omvang en de passie van haar werknemers haar onafhankelijkheid weet te behouden tegenover de 2 biergiganten.

Passie voor het bier !

Deze boodschap lanceert Primus op de televisieschermen om zijn imago te versterken voor de volgende jaren en om meer ervaren pilsdrinkers te verleiden die op zoek zijn naar kwaliteit.
De nieuwe spot van 35 seconden (te zien op de website) speelt zich af in de brouwzaal van Brouwerij HAACHT. Een yuppie, pas afgestudeerd, legt Mijnheer Primus uit hoe het merk zijn communicatie moet voeren: meer choqueren in plaats van over traditie en kwaliteit te praten. Na het proeven van een Primus verandert de gehaaide jongeman van mening. Overtuigd beseft hij dat het gaat om een bier dat met passie gebrouwen is en waarvan de communicatie niet gebanaliseerd mag worden.

Vanaf volgend jaar zullen nog 2 nieuwe spotjes, ook gefilmd op de Brouwerij, eenzelfde "passioneel" verhaal vertellen waardoor de interesse van de tv-kijker gewekt zal blijven.
Verder komt er ook een vernieuwde Primuswebsite. Deze zal de Primusdrinkers alle leuke informatie geven over hun bier en de passie weergeven die leeft bij alle mensen die het maken, serveren en drinken. De website zal ook regelmatig geüpdate worden met nieuwe wedstrijden en animaties, steeds in lijn met het product en wat er rond leeft (www.primus.be).

Tv-spot Primus
Bureau: Kadratura
Creatief team: Jean Werner, Michel Boudru
Productie: Lovo Films

Boudewijn van der Kelen
Marketing Manager
Brouwerij Haacht
bvdk@haacht.com