SPONSOR MAGAZINE
Beerthuizen opnieuw uitgeroepen tot meest machtige sponsorman
PERSBERICHT
AMSTERDAM, 7 oktober 2004. Marcel Beerthuizen is door het vakblad
Sponsor Magazine opnieuw uitgeroepen tot de meest machtige man in de
Nederlandse sponsorwereld.
Het is voor de vierde achtereenvolgende keer dat Beerthuizen, managing
director bij het sponsoradviesbureau TBWA/Brand Experience Company, de
lijst aanvoert. Volgens Sponsor Magazine is Beerthuizen nog steeds
toonaangevend met het opvallende en creatieve werk dat hij met
TBWA/BEC laat zien en waarmee hij een belangrijk en vernieuwend
stempel op de ontwikkelingen in sponsoring drukt. Ook zijn
voorzitterschappen van de GVR Sectie Sponsoring en de Stichting
SponsorRing zorgen er voor dat Beerthuizen veel invloed heeft.
'Beerthuizen is onbetwistbaar de belangrijkste spreekbuis van de
branche', aldus Ad Maatjens, hoofdredacteur van Sponsor Magazine. 'Die
positie is nog steeds niet aan slijtage onderhevig. Daarom moesten we
hem wel opnieuw op 1 zetten.'
Achter Beerthuizen staan Vincent Pijpers, sponsormanager bij Rabobank
Nederland, en Henri van der Aat, managing director bij
sportmarketingbureau Trefpunt, op respectievelijk de tweede en derde
plaats. Grootste sprong maakt Chris Woerts, de voormalige
marketingdirecteur van Feyenoord en momenteel commercieel directeur
van de Eredivisie CV, van de elfde naar de zevende plaats.
Opvallende nieuwkomers zijn Erik Romijn, verantwoordelijk voor het
sponsorbeleid van Heineken, Amstel en Brand Bier, op een elfde plaats,
en Nathalie Smeeman, hoofd communicatie en marketing bij NOCNSF, op de
dertiende plaats. Sowieso opvallend is het relatief grote aantal
vrouwen (vier) in de lijst vergeleken met voorgaande jaren.
Verdwenen uit de lijst van 20 machtigste sponsormensen zijn onder
andere Jan Willem Lokerman, die zijn adviesbureau GLP sloot, Huub
Rothengatter, die Verstappen niet in de Formule 1 kreeg, en Lennart
van der Meulen, die van het Commissariaat voor de Media overstapte
naar Nederland 3.